۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین انتخابات مظهر اقتدار ملی است
کد خبر: ۳۶۸۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۳۰ ساعت: ۷:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

انتخابات مظهر اقتدار ملی است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی است و معیار نقش‌آفرینی مردم در سرنوشت خود و کشور در حال و آینده به شمار می‌رود.

انتخابات مظهر اقتدار ملی است
سید علی قاسمزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات اظهار کرد: جامعه‌ای که مبتنی بر مردم‌سالاری است نیز انتخابات رکن اساسی آن محسوب می‌شود، انتخابات یک حق شرعی و قانونی است که سرنوشت یکایک ما و آیندگان به آن بستگی دارد.
 
وی افزود: در نظام سیاسی دموکراتیک، مردم معیار اقتدار و مشروعیت محسوب می‌شوند و در نظام ما که علاوه‌بر مردم‌سالاری، بر محور دین و ولایت فقیه نیز استوار گشته، تأکید بر حضور مردم توصیه مؤکد اسلام و اصل بنیادین مردم‌سالاری دینی تعریف شده است. 
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملی است و معیار نقش‌آفرینی مردم در سرنوشت خود و کشور در حال و آینده به شمار می‌رود. 
 
قاسم‌زاده عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری مانند همه انتخابات پیشین مهم و حیاتی است؛ چرا که بخش اصلی مقدرات کشور، چون کیفیت معیشت، رفاه، عزت، اعتبار ملی و جهانی ایرانیان، اعتبار و ارزش پول ملی، کیفیت و کمیت رشد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و میزان تورم و رفاه عمومی، پیشرفت علمی و فناوری، توسعه زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی، اشتغال و... همه و همه در دستان دولت قرار دارد و نقشه راه ملت توسط آنان ترسیم می‌شود.
 
دغدغه‌ آینده باید افراد را به سوی انتخابات بکشاند
 
وی ادامه داد: هر چه پشتوانه رای ملت برای انتخاب دولت بیشتر باشد، شوق خدمت و اتقان در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی برای پیشرفت، آسایش مردم، اعتماد به نفس، عزت و اقتدار داخلی و خارجی نیز افزایش می‌یابد. اگر دغدغه آینده خود و فرزندانمان را داریم بایذ در این رزمایش سیاسی و تکلیف شرعی و قانونی شرکت کنیم.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تاکید بر توجه به انتخاب اصلح، اذعان کرد: مردم برای انتخاب بهترین نامزدها بهتر است به برنامه‌ها، رویکردها و سوابق افراد توجه کنند. امروز بعد از گذشت چهار دهه و ۱۳ دولت به خوبی کارنامه جریان‌های سیاسی پیش چشم مردم است. 
 
قاسم‌زاده با بیان اینکه با شعارهای ناکارآمد کاری پیش نمی‌رود، بیان کرد: شعارهای فریبنده، ادعاهای گزاف، سیاه بازی، منجی‌نمایی، وعده‌های گشایش داخلی و خارجی و حل بیماری‌های مزمن اقتصادی و بن بست‌های مالی و ... با شعار و ایده‌پردازی حل نمی‌شود. 
 
وی ابراز کرد: پیشنهاد بنده این است هم به برنامه‌ها، هم به همکاران و اطرافیان نامزدها، هم به سوابق اجرایی کاندیداها توجه و آگاهانه فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. 
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد: مردم دیدند که سید شهدای خدمت شهید رئیسی چگونه توانست با پرکاری و همت خستگی‌ناپذیر خود و اعتماد به جوانان نخبه، احترام و کرامت به همه مردم موافق و مخالف بسیاری از گره‌های کشور را در امور داخلی و روابط بین‌المللی باز کند.
 
قاسم‌زاده اظهار کرد: با وجود اینکه در دولت پیشین برخی مدعی بودند بدون باغ سبز غرب و تسلیم شدن در برابر کدخدا نمی‌شود کشور را اداره کرد و حتی آب خوردن ما به نحوه تعامل با آمریکا وابسته است، دیدیم چگونه دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تکیه بر برجام نتواست هیچ گره‌ای را باز کند و هر روز غرب کشور را به سوی محرومیت‌ها و محدودیت‌های بسیار کشاند.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: اما در دولت سیزدهم با وجود پاره شدن سند برجام چگونه کشور در روابط خارجی موفق شد و شهید عزیز امیرعبداللهیان با توکل برخدا و پشتوانه ملت سدها، مشکلات و گره‌ها را گشود.
 
قاسم‌زاده اضافه کرد: همچنین شهید عبداللهیان با افق‌گشایی گسترده، روابط با همسایگان را که در دولت قبل مکدر شده همچون عربستان بعد از سال‌ها اصلاح کرد و گسترش داد و هم توانست ایران را در دو پیمان بزرگ جهانی که آینده اقتصادی و سیاسی دنیا در گرو این دو اتحادیه بزرگ؛ یعنی بریکس و شانگ‌های است، عضو کند تا کشور بتواند از مواهب اقتصادی و سیاسی آن بهره‌مند شود.
 
نقش فرهیختکان و نخبگان در انتخابات 
 
وی با اشاره به نقش موثر نخبگان افزود: امروز بر یکایک نخبگان و فرهیختگان واجب است ابتدا برای انتخابات پرشور مردم را تشویق و دعوت کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تشریح کرد: امید است به حرمت خون شهدای خدمت مردم همچنان که در مراسم تشییع شهدا حماسه آفریدند در انتخابات هم حماسه‌ای دیگر خلق کنند و مسیر درخشان پیشرفت و تراز و نصاب جدید خدمتی که شهید رئیسی پایه‌ریزی کرد، با انتخاب فردی پرکار، جهادی، با بصیرت و دلسوز برای مردم ادامه یابد.
 
قاسم‌زاده در پایان گفت: امید است که رئیس جمهور بعدی همچون شهید رئیسی خالص، بی‌کینه و دلسوزانه با یک چشم به همه مردم کشور بزرگ ایران اسلامی بنگرد و فارغ از رنگ و بوی جناح‌زدگی، باندبازی و رفیق بازی از نخبگان شایسته و جوانان توانمند کشور در اداره بهتر امور و حل مشکلات داخلی و خارجی بهره گیرد.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان