۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین جریان‌های سیاسی موظف به ایجاد نشاط انتخاباتی هستند
کد خبر: ۳۶۸۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۸ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور استان قزوین عنوان کرد:

جریان‌های سیاسی موظف به ایجاد نشاط انتخاباتی هستند

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: اصل مشارکت از بنیادی‌ترین اصول امامین انقلاب و حقی است که مبتنی بر اعتقاد به برابری و آزادی همه قشرهای جامعه است.

جریان‌های سیاسی موظف به ایجاد نشاط انتخاباتی هستند
فرهاد طهماسب‌خانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مظاهر جمهوریت، تاکید بر لزوم مشارکت سیاسی مردم و حق نظارت آن‌ها است.
 
وی افزود: اصل مشارکت از بنیادی‌ترین اصول امامین انقلاب و حقی است که مبتنی بر اعتقاد به برابری و آزادی همه قشرهای جامعه است، همچنین مشارکت سیاسی هم حق و هم تکلیف است.
 
عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور استان قزوین اذعان کرد: از حقوق اولیه هر ملتی است که تعیین کننده سرنوشت کشور خود باشند. 
 
طهماسب‌خانی عنوان کرد: از سوی دیگر این مشارکت تکلیف شرعی برای مسلمانان است که سرنوشت سیاسی خود را تعیین کنند بنابراین شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است. 
 
انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی
 
وی انتخابات را مظهر مردم‌سالاری دینی در کشور دانست و مطرح کرد: بر همه واضح و مبرهن است که انتخابات نقش اساسی در تعیین سرنوشت مردم و کشور دارد و با عنایت به حساسیت شرایط کنونی کشور عزیزمان ایران، حضور در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.
 
مدیر اداری و پشتیبانی دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.
 
طهمساب‌خانی ابراز کرد: انتخابات متعلق به همه مردم است و من به شخصه معتقد هستم همه به طور برابر از حق رای برخوردارند همان طور که در اسلام بین قشرها هیچ تفاوتی وجود ندارد، بر پایه انسان‌شناسی مزبور رای اکثریت در امور اجتماعی از نظر شریعت دارای اعتبار است زیرا درک اکثریت از مصلحت اجتماعی به واقع نزدیک‌تر است.
 
وی بیان کرد: به طور حتم مردم با نوع انتخاب خود و اینکه به چه کسی رای بدهند خودشان تعیین می‌کنند که چه مقدراتی برای آینده کشور و خودشان رقم خواهد خورد، بنابراین هرچه بکاریم همان را درو خواهیم کرد، پس بهتر است با تحقیق، مطالعه، تدبیر و اندیشه انتخاب اصلحی داشته باشیم.
 
 مسئول بسیج کارکنان دانشگاه پیام نور استان در خصوص فرایند انتخاب اصلح گفت: لازم است با آگاهی، بصیرت و هوشیاری کامل نسبت به سوابق و گذشته کاندیداهای محترم و نیز کارنامه مدیریتی و برنامه‌های پیش‌رو که متضمن اصلاح و رشد کشور به سوی ترقی و پیشرفت باشد، بررسی‌های دقیق انجام شود تا منجر به انتخاب اصلح شود و بعدها باعث نشود از انتخاب خود پشیمان شویم.
 
این مسئول با اشاره به ویژگی‌های بارز کاندیداها اذعان کرد: بارزترین شاخصه‌های یک انتخاب درست عبارتند از؛ پاک‌دستی، ساده‌زیستی، امانت‌داری و صداقت در گفتار و عدم تناقض در رفتار که باید در گذشته و حال کاندیداهای محترم مورد بررسی قرار گیرد.
 
کارنامه کاندیداها در انتخابات بررسی شود 
 
طهماسب‌خانی ادامه داد: توجه به تیم مدیریتی کاندیداها و اینکه چه افرادی قرار است در کابینه دولت مدنظر کاندیداها مستقر شوند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد در اینکه متوجه شویم به چه کسی باید رای بدهیم و کشور را در چه سمت و سویی قرار خواهیم داد و امید است با انتخاب درست مردم، کشور در راه مستقیم قرار بگیرد.
 
وی تاکید کرد: یقیناً با مد نظر قرار دادن گذشته و حال افراد، کارنامه و برنامه آن‌ها و تیم مدیریتی کاندیداها و اینکه چه جریان‌های فکری و حزبی و سیاسی از چه کاندیدایی حمایت می‌کند، می‌تواند ما را به یک انتخاب درست و صالح راهنمایی کند. 
 
عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور استان قزوین اظهار کرد: جریانات سیاسی نیز باید با یک ادبیات صحیحی فضا را فراهم کنند و از قهر کردن‌ها و ایجاد ناامیدی در جامعه جلوگیری کنند و همچنین جریانات سیاسی باید فضای مناسب را برای گفتگوهای عقلانی فراهم کنند.
 
طهماسبخانی در پایان گفت: از همه مردم فهیم و انقلابی خواهشمندم که با حضور در پای صندوق رای و انتخاب فردی شایسته و صالح حرکت کشور اسلامی ایران عزیزمان را به سمت قله‌های طرقی و پیشرفت سرعت ببخشند و همین‌طور با حضورشان، اتحاد و همبستگی مردم کشورمان را نشان دهند.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان