۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری آئین معنوی دعای عرفه در ۲۰ بقعه قزوین
کد خبر: ۳۶۸۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۷ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد:

برگزاری آئین معنوی دعای عرفه در ۲۰ بقعه قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: آئین معنوی دعای عرفه در بیش از ۲۰ بقعه شاخص و ۱۰ موقوفه شامل مسجد یا حسینیه در استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری آئین معنوی دعای عرفه در ۲۰ بقعه قزوین
حجت‌الاسلام میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به فضائل قرائت دعای عرفه و زیارت امام حسین(ع) در این روز مهم اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند «خداوند تبارک و تعالى، پيش از جلوه كردن بر اهل عرفات، بر زائران قبر حسين(ع) جلوه مى‌كند و حاجاتشان را برآورده و گناهانشان را مى‌بخشايد و خواهش‌هاى آنان از طرف ديگران را مى‌پذيرد و سپس به اهل عرفات مى‌پردازد و با آنان نيز چنين مى‌كند».
 
وی افزود: عرفه روی دعا و مسئلت و روزی است که مردم به راز و نیاز و نیایش با خداوند متعال می‌پردازند و حاجات خود را به درگاه خدا و نزد معبود خویش می‌برند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اعمال روز عرفه تصریح کرد: انجام غسل، زیارت امام حسین (ع)، خواندن دو رکعت نماز در زیر آسمان و اقرار به گناهان، قرائت دعای عرفه و روزه گرفتن از جمله اعمال این روز است.
 
وی عنوان کرد: یکی از اعمال مهمی که برای روز عرفه بیشتر سفارش شده قرائت زیارت امام حسین (ع) است که همواره در همه مساجد و بقاع متبرکه به صورت منظم برگزار می‌شود و امروز هم مطابق با سنوات گذشته اماکن متبرکه استان همراه با شهرها و استان‌های دیگر میزبان عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.
 
عباسپور خاطرنشان کرد: مراسم روز عرفه امروز از ساعت چهار بعدازظهر در امامزادگان و بقاع شاخص استان از جمله در امامزاده محمدطاهر (ع) شهرستان آوج، امامزاده احمد (ع) حصارخروان و امامزاده سلیمان (ع) بیدستان در شهرستان البرز، امامزاده حلیمه خاتون (س)عصمت آباد در شهرستان بوئین زهرا، بقعه متبرکه آقاسیدعلی شارینی (ره) در شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: این مراسم در شهرستان قزوین هم در امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده آمنه خاتون (س)، امامزاده سلطان سیدمحمد (ع)، امامزاده علی (ع)، امامزاده اسماعیل (س) و امامزاده بی بی شهربانو (س) برگزار شده و آماده میزبانی از مردم متدین شهر قزوین هستند.
 
این مسئول تاکید کرد: همه احادیث و روایات و اعمالی که برای روز عرفه ذکر شده نشان از خاص بودن و اهمیت این روز است که مردم می‌توانند با شرکت در این مراسم و انجام عبادات از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شوند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم روز عرفه در بیش از 20 بقعه شاخص و 10 موقوفه شامل مسجد یا حسینیه در استان قزوین برگزار می‌شود و امیدواریم این مراسم با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب موجب بهره‌مندی و استفاده بهتر مردم از عبادات وارد شده در این روز شود.
 
انتهای خبر/7003
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان