۱۵/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۱ جمعه

صبح قزوین ملاک‌های اسلامی را در تعیین مسئولان در نظر بگیرید
کد خبر: ۳۶۸۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۶ ساعت: ۲۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

شهید «رضا رجبی» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد‌:

ملاک‌های اسلامی را در تعیین مسئولان در نظر بگیرید

شهید «رضا رجبی» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد‌:«به مسئولان کشور عرض می‌کنم، ملاک‌های اسلامی را در مورد تعیین مسئولان ادارات در نظر بگیرید و آن‌هایی را که مجاهد فی سبیل الله هستند و از اول انقلاب تاکنون انقلاب را یاری کرده‌اند، شناسایی کنید و مسئول بگذارید ...»

ملاک‌های اسلامی را در تعیین مسئولان در نظر بگیرید
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شهید «رضا رجبی»، نهم خرداد سال ۱۳۳۱، در روستای اناده از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش صادق، کشاورز بود و مادرش گل‌صفاخانم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت، معلم بود، سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیست و ششم خرداد سال ۱۳۶۷، در شیخ‌محمد عراق به شهادت رسید، پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۴ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
متن وصیت‌نامه شهید رضا رجبی:
 
به مسئولان کشور عرض می‌کنم، ملاک‌های اسلامی را در مورد تعیین مسئولان ادارات در نظر بگیرید و آن‌هایی را که مجاهد فی سبیل الله هستند و از اول انقلاب تاکنون انقلاب را یاری کرده‌اند، شناسایی کنید و مسئول بگذارید.
 
رهبر، پیروان و شهدای گرانقدر اسلام، می‌خواهند معیار‌های اسلام در تمام ادارات و کارخانه‌ها اجرا شود؛ چرا که فقط به خاطر اسلام، رزمندگان جان خود را فدا کردند. پس می‌توان گفت:‌ای مسئول اداره! زیر پای تو خون شهدا جاری است؛ اگر خیانت کنی تو در ریختن خون شهید شریک هستی. (البته این صحبت شامل حال همه می‌شود.) اگر صحبت از مسئول اداره است، صحبت کارمندانش هم می‌باشد.


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان