۱۶/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۲ شنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از فاز اول گراندهتل تا پایان سال جاری
کد خبر: ۳۶۸۴۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۶ ساعت: ۱۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در بازدید از روند مرمت گراند هتل مطرح شد؛

بهره‌برداری از فاز اول گراندهتل تا پایان سال جاری

مدت زمان اجرای پروژه مرمت و احیای گراندهتل سه سال است، اما فاز یک و رستوران این مجموعه تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد.

بهره‌برداری از فاز اول گراندهتل تا پایان سال جاری
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ظهر امروز شنبه استاندار قزوین به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و جمعی از اصحاب رسانه از روند مرمت گراندهتل قزوین بازدید کرد.
 
مرمت نمای گراند هتل در اولویت قرار گیرد
 
استاندار قزوین در این بازدید با بیان اینکه مرمت گراندهتل از دیگر دستورات رئیس جمهورشهید بوده است، اظهار کرد: با پیگیری و زحمات انجام شده پس از چند سال توقف، مجددا با جذب سرمایه‌گذار در فرآیند بازسازی قرار گرفته است که این ظرفیت هم به پیشرفت گردشگری کمک خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: اولویت مرمت بنای گراندهتل باید از جبهه غربی بنا که همان خیابان پیغمبریه است صورت بگیرد که این مهم خود در فاز تجاری مجموعه کمک خواهد کرد و به عنوان پیشانی کار توجهات را به این سمت جلب خواهد کرد.
 
اعلایی گفت: نمای این بنای تاریخی هرچه زودتر ساخته شود مردم متوجه می‌شوند که دارد اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و احساس امید و زندگی در جامعه تزریق خواهد شد.

 
بوتیک هتل در دل مجموعه گراندهتل احداث خواهد شد
 
در بازدید از کارگاه مرمت گراندهتل قزوین علیرضا خزائلی اظهار کرد: سرمایه‌گذار این مجموعه به نحو احسن پای کار آمده و برای ارتقای سطح کیفی این مجموعه با توان علمی و عملی تلاش می‌کند.
 
وی ادامه داد: در این مجموعه که در چند فاز به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر فضای تاریخی که به دلیل ملاحظات کاربری پذیرایی خواهد داشت، فضای احداثی در حد هتل‌های چندین ستاره در نظر گرفته شده که کاربری اقامتی خواهد داشت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: فضای احداثی مجموعه در جبهه شمالی و بر طبق مصوبه ای که در سال‌های قبل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طرح مرمت گراندهتل با کاربری اقامتی، با طرح ساماندهی امامزاده حسین و احیای میدان دارالشفا همه در تکمیل هم قرار گرفتند و سعی شده است وحدت و یکپارچگی توزیع کاربری‌ها در سه طرح قرار بگیرد.
 
خزائلی گفت: بنای احداثی در ساختار «بوتیک هتل» که خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارد، خواهد بود با ویژگی منحصر به فرد، امید است آن چیزی که طراحی شده در شان مردم قزوین و گردشگران خواهد بود.

فاز اول گراندهتل تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید
 
فرشید عبدالهی نماینده سرمایه‌گذار پروژه احیای گراند هتل در این دیدار اظهار کرد: کار مرمت این مکان تاریخی از فروردین ماه آغاز شده و در این مدت علاوه بر تجهیز کارگاه، کارگاه چوب راه‌اندازی شده است و سبک‌سازی فضاها، تثبیت و مقاوم سازی مجموعه انجام شده است.
 
وی افزود: در این بنا یکسری تَرَک‌ها در حال گسترش بود که ابتدا آنها را تثبیت کرده و کار مرمت نما را شروع کردیم.
 
نماینده سرمایه‌گذار پروژه احیای گراند هتل تصریح کرد: مدت زمان اجرای پروژه سه سال است اما امید است تا پایان سال بتوانیم فاز یک و رستوران این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.
 
عبدالهی در پایان گفت: اولویت اول ما مرمت نمای بنا در خیابان پیغمبریه و استحکام بخشی طبقه اول است و به مروز در فازهای بعدی قسمت‌های دیگر احیا خواهند شد.

گفتنی است، مرمت بنای تاریخی گراند هتل یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین بوده است و عملیات اجرایی آن چندین ماه است که آغاز شده است.
 
انتهای خبر/2001
 
  
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان