۱۶/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۲ شنبه

صبح قزوین تمدید ثبت‌نام در مسابقات قرآن استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۶ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبرداد:

تمدید ثبت‌نام در مسابقات قرآن استان قزوین

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به ثبت‌نام ۶۴۰ نفر در مسابقات قرآنی استان گفت: زمان نام‌نویسی از فعالان قرآنی ۱۰ روز دیگر تمدید شد و تا ۲۹ خرداد ماه ادامه دارد.

تمدید ثبت‌نام در مسابقات قرآن استان قزوین
حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همچون سال‌های گذشته در رشته‌‌های مختلف قرآن و معارف در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در بخش‌های آوایی، انفرادی، گروهی، معارف عمومی و معارف تخصصی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: رشته‌های زیرمجموعه بخش آوایی مسابقات قرآن شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان است‌.

تمدید زمان ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم تا ۲۹ خرداد

وی خاطرنشان کرد: بخش گروهی مسابقات قرآن کریم هم شامل رشته‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم بوده و بخش معارفی عمومی هم مشمول رشته‌های ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر و در بخش معارفی تخصصی هم معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: امسال در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: زمان ثبت‌نام این دوره از مسابقات از اول خرداد ماه شروع شد و بنا بود که تا ۱۹ خرداد ادامه داشته باشد اما با توجه به شهادت رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی و همراهان ایشان و وقفه‌ای که در بحث ثبت‌نام به وجود آمد، زمان نام‌نویسی از فعالان قرآنی ۱۰ روز دیگر تمدید شد و تا ۲۹ خرداد ماه ادامه دارد.

رشد آمار متسابقین قرآنی نسبت به سال گذشته

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز شاهد استقبال فعالان امور قرآنی برای شرکت در این دوره از مسابقات بوده‌ایم و امیدواریم طی روزهای آتی و تا پایان زمان نام‌نویسی بر تعداد متسابقین افزوده شود.

وی تاکید کرد: پایان زمان ثبت‌نام اعلام شده دیگر تمدید نخواهد شد لذا از علاقمندان به شرکت در مسابقات کریم درخواست داریم در مهلت باقیمانده نسبت به انجام فرآیند ثبت‌نام اقدام کنند.

نوروزی اذعان کرد: پس از پایان مرحله ثبت‌نام، مسابقات در مرحله شهرستانی برگزار شده و افراد حائز رتبه‌های برتر به مرحله استانی راه خواهند یافت.

وی در پایان گفت: بیش‌ترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان با توجه به جمعیت شهر قزوین از این شهرستان است و در مجموع بیش از ۶۴۰ نفر تا به امروز برای شرکت در مسابقات قرآن کریم اعلام آمادگی کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان