۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان
کد خبر: ۳۶۸۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۳ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در سفر وزیر صمت به استان قزوین چه گذشت؟

تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان

کلنگ‌زنی شهرک انرژی خورشیدی و افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی خرمدشت از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان است که با حضور وزیر صمت رقم خورد.

تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته 22 خردادماه سفری یک روزه به استان قزوین داشت که در جریان آن از چند شرکت صنعتی بازدید، یک طرح نیروگاه خورشیدی کلنگ‌زنی و چند طرح هم افتتاح شد.

اولین پروژه بحث افتتاح طرح توسعه شرکت خودروسازی مانیان خودرو بود که در این شرکت برگزار شد، این واحد با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار دستگاه و اشتغالزایی ۷۹ نفر در شهرستان آبیک استان قزوین افتتاح شده است.

وزیر صمت در این مراسم بر اینکه ایران باید به قطب طراحی خودرو تبدیل شود نیز تاکید کرد.




مقصد بعدی وزیر صمت گروه خودروسازی مایان بود که تولیدکننده کشنده، کامیون باری و کامیونت با اشتغالزایی ۳۷۵ نفر در شهرک صنعتی کاسپین مستقر است.

گفتنی است، چند روز گذشته انبار تولیدات این شرکت دچار حریق گسترده شده بود که با قول مساعد مدیران جبران خسارت‌ها با جدیت در حال پیگیری است. 

پس از این بازدید نیز وزیر صمت و هیات همراه در شرکت صنعتی هفت الماس حضور یافت و از بخش‌های مختلف ان بازدید کرد؛ این واحد صنعتی توليد کننده انواع ورق گالوانيزه، نورد سرد، استنلس استيل و ساير مقاطع فولادی می باشد و بیش از هزار نفر در آن مشغول بکار است.



برگزاری نشست هم اندیشی وزیر صمت با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین

در ادامه سفر علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان قزوین، نشست هم‌اندیشی وزیر صمت با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین برگزار شد.

در این نشست که شرکت هفت الماس برگزار شد، اعلایی استاندار قزوین، معاونین وزیر صمت، رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی استان نیز حضور داشتند.

در این نشست، تعدادی از نمایندگان تشکل های بخش خصوصی به بیان مهم ترین مطالبات و دغدغه های خود پرداختند که مهم‌ترین آن بحث قطعی برق و انرژی گاز واحدهای صنعتی در فصول گرم و سرد سال است و دیگر هم در زمینه مشکل ارز بود.

علی‌آبادی در این نشست بر حفظ بازارهای صادراتی توسط صاحبان صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: مسئله ارز در مسیر حل شدن است و انتظار می‌رود فعالان اقتصادی و صنعتی از جذب و حفظ بازارهای صادراتی غافل نشوند.

همچنین وزیر صمت درباره مشکل انرژی برق و گاز صنایع گفت: وزارت نیرو اجازه قطع انرژی این بخش را ندارد و بحث راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار است که می‌تواند به این بخش کمک کند.



برگزاری آئین راه اندازی اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور

با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، عباسپور نماینده مردم شهرستان، ادیب رامندی فرماندار بوئین زهرا و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی آیین راه اندازی اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور در استان قزوین برگزار شد.

این شهرک در بخش شال از توابع شهرستان بوئین زهرا و با هدف تامین برق شرکت های صنعتی راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است؛ احداث این شهرک از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی به استان قزوین بوده است.



فاز نخست شرکت پاکان به شو با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی در شهرک صنعتی خرمدشت شهرستان تاکستان افتتاح شد.

این شرکت در ۲۴۰ هزار متر مربع مساحت احداث شده و منجر به اشتغال ۴۹۶ نفر خواهد شد.

این شرکت تولیدکننده مواد اولیه شوینده با ظرفیت تولید سالانه ۴۳۸ هزار تن است.


راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت، گامی در راستای حفاظت از محیط زیست

مراسم راه‌اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، مقیمی معاون وزیر صمت، بیگدلی نماینده مردم تاکستان، حسینی فرماندار تاکستان و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

برای راه‌‌اندازی این تصفیه خانه ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری رسیده است.




گفتنی است برخی از این طرح‌ها از جمله شهرک انرژی خورشیدی و تصفیه‌خانه شهرک صنعتی خرمدشت از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است که اکنون مردم استان قزوین از برکات آن برخوردار می‌شوند.


برکات اجرای مصوبات سفر استانی شهید جمهور

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با اشاره به سفر وزیر محترم صمت به استان در ویراستی نوشت:

افتخار ایجاد اولین ‎#شهرک_انرژی کشور برای تولید برق خورشیدی، در ‎#شال، با حضور وزیر صمت به نام ‎#استان_قزوین در تاریخ ‎#ایران ثبت شد

ظرفیت تصفیه پساب صنعتی استان نیز با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صنعتی ‎#خرمدشت پنجاه درصدافزایش یافت

هر دو از برکات اجرای مصوبات سفر استانی ‎#شهید_جمهور  

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان