۲۸/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ پنجشنبه

صبح قزوین اقتدار ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات
کد خبر: ۳۶۸۴۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۳ ساعت: ۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

اقتدار ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اساس و پایه ساختار نظام جمهوری اسلامی مشارکت مردم است لذا هر چه انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری برگزار شود، اقتدار و استمرار کشور و نظام جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

اقتدار ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات
آیت‌الله حسین مظفری قزوینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اساس و پایه ساختار نظام جمهوری اسلامی مشارکت مردم است لذا هر چه انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری برگزار شود، اقتدار و استمرار کشور و نظام جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: شرکت در انتخابات حقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تمام آحاد جامعه قائل شده تا با انتخاب خود در امور کشور دخیل باشند و از طرف دیگر یک تکلیف الهی است که بر دوش همه ما قرار دارد تا از این مسیر بتوانیم در حفظ و تقویت این نظام تاثیر‌گذار باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه رئیس‌جمهور در عرصه‌های مختلف و امور اجرایی کشور، بیان کرد: انتخاب ریاست‌جمهوری به معنای واسطه گزینش صدها و هزاران مدیر اجرایی در سراسر کشور است لذا حضور در این انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مظفری ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرمایند «امانت‌ها را به اهلش بسپارید»؛ که یکی از امانت‌های ما، نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا همه موظف هستیم که با انتخاب اصلح مناصب را به اهل آن بسپاریم.

این مسئول اذعان کرد: همان طور که از نام نظام مقدس جمهوری اسلامی پیداست؛ آرمان‌ها و اهداف اداره کشور را دین اسلام تعیین می‌کند بنابراین ارزش‌های اسلامی برای مردم و مسئولان ما دارای احترام است و اما در این چارچوب مردم تعیین‌کننده هستند و این نقش مهم مردم و رای آن‌ها در نظام و کشور را نشان می‌دهد.

ملاک‌های اصلح بودن را بشناسیم

وی در خصوص انتخاب اصلح عنوان کرد: برای انتخاب صحیح ابتدا باید ملاک‌های اصلح بودن را بشناسیم و بعد از تشخیص درست، باید آن‌ها را در نامزدهای تأیید شده تطبیق دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از شاخص‌های لازم برای ریاست جمهوری بحث ایمان است هرچه مسئولیت بالاتر و سنگین‌تر باشد، درجه ایمان نیز به مراتب باید قوی‌تر باشد چه بسا که یک شخص به عنوان رئیس جمهور امکانات فراوانی در اختیار دارد که نحوه تصرف او در این امکانات بسیار اثرگذار خواهد بود لذا باید یک شخص مومن در این جایگاه قرار بگیرد.

مظفری اخلاق‌مداری را به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور باید در عمل به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشد چه بسا که شاهد بودیم آیت‌الله رئیسی این گونه بود و ارزش‌های اخلاقی را نه در مناظرات و نه در حین کار، هیچ‌گاه زیر پا نگذاشت.

این مسئول اضافه کرد: رئیس جمهور باید علاوه‌بر تجربه و تخصص در امور اجرایی، برای آینده کشور برنامه داشته باشد و پرتلاش در جهت خدمت به مردم گام بردارد.


وی با اشاره به روحیه خستگی ناپذیر شهید رئیسی، اذعان کرد: رئیس جمهور باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد تا بتواند همراه با مردم مومن و در ذیل منویات مقام معظم رهبری؛ آرمان‌های انقلابی کشور را در عرصه‌های بین‌الملل پیش برد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور باید از جنس مردم و همراه با مردم باشد و ضمن ساده‌زیستی، روحیه اشرافی‌گری نداشته باشد.

مظفری استکبارستیزی را از دیگر شاخصه‌های رئیس‌جمهور خواند و افزود: تجربه نشان داده که هر چه ما در برابر کشورهای مستکبر عالم محکم ایستادگی کردیم آ‌ن‌ها عقب‌نشینی و هرچه کوتاه آمدیم آن‌ها پیش‌دستی کرده و خواسته‌های خود را بیشتر کردند.

رئیس جمهور باید سرباز ولایت باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام ولایی است لذا رئیس جمهور هم باید به این موضوع اعتقاد داشته و خود را سربازی برای ولایت بداند.

وی عنوان کرد: یکی از روش‌های صحیح برای انتخاب اصلح مطالعه شخصی است همچنین مردم می‌توانند با توجه به سوابق افراد، گفتار و رفتار آن‌ها در مناظراتی که صورت می‌گیرد تا حدودی با روحیه، باورها اعتقادات و روش‌های نامزدها آشنا شوند اما اگر در نهایت فردی از این طریق نتوانست تصمیم درستی داشته باشد، می‌تواند به افراد مطمئن و مورد قبول مراجعه کند چه بسا که خداوند در قرآن می‌فرمایند «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» مائيم اهل ذكر، پس بپرسيد اگر نمى‌‌دانید.

این مسئول بیان کرد: افراد و اقشار مردم می‌توانند با معاشرت به بستگان درجه یک، همسایه‌ها و دوستان خود آنها را به حضور در انتخابات دعوت و به آن‌ها در انتخاب فرد اصلح کمک کنند چه بسا که پیامبر اکرم (ص) هم رسالت خود را از میان بستگان آغاز کردند همچنین رسانه‌ها نیز می‌توانند از طریق تریبون خود و یا از فضای مجازی به تبیین و حضور حداکثری در انتخابات بپردازند.

مظفری در پایان گفت: امیدواریم که خداوند، رئیس جمهور‌ی را برای ما مقدر بداند که با قوت بتواند راه خدمت به مردم را ادامه دهد و خلأ وجود آیت‌الله رئیسی را پر کند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان