۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین فعالان صنایع بازارهای صادراتی را حفظ کنند
کد خبر: ۳۶۸۴۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۱۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

وزیر صمت در بین تولیدکنندگان قزوین:

فعالان صنایع بازارهای صادراتی را حفظ کنند

وزیر صمت گفت: در موضوع صادرات تاکید می‌کنیم که صنایع این حوزه را پیگیری و بازار صادرات را از دست ندهند.

فعالان صنایع بازارهای صادراتی را حفظ کنند
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس علی‌آبادی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شرکت هفت الماس برگزار شد، اظهار کرد: مشکل ارز، ام‌المسائل بخش صنعت است که برای حل آن دولت به نگاه مشترک رسیده و اراده در دولت شکل گرفته است.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌کنیم صاحبان صنایع به فکر پیدا کردن بازار و حفظ آن باشند چون مشکل ارز که حل شود باید بازار خودشان را داشته باشند.

وی افزود: بحث ارزش افزوده در صنایع دستی به طور قانونی حل شد و به خودشان تعلق می‌گیرد و دانش‌بنیان‌ها هم به همین منوال است؛ برای سایر صنایع هم امتیازاتی در نظر گرفتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: بحث دانش بنیان ها مشوق هایی را در نظر گرفتیم که اگر برخوردار شوند می‌توانند جهش خوبی در صادرات داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: باید به سمت ارز تک نرخی حرکت کنیم و علائم آن را هم در بازار می‌بینیم.

علی‌آبادی اضافه کرد: در بحث انرژی باید صنایع و مردم کمک کنید چراکه مصرف ما از دنیا بالاتر است و باید به سمت مصرف بهینه برویم اما قبول داریم که اولویت برق با تولید است نه با سایر بخش‌ها و موافق هستم که مدیریت برق را به استان‌ها بدهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت نیرو حق قطع انرژی در صنعت را ندارد؛ با راه‌اندازی شهرک‌های تولید انرژی به دنبال این هستیم تا انرژی را در صنایع خوداتکا کنیم.

وی گفت: هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست که به شعار سال نرسیم، هم جهش کمی و هم کیفی تولید مدنظر است و این دو را باید توامان دید و از صنایع هم می‌خواهیم اگر مانعی وجود دارد بگویند.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: در موضوع صادرات تاکید می‌کنیم که صنایع این حوزه را پیگیری و بازار صادرات را از دست ندهند.

گفتی است در ادامه سفر وزیر صمت به استان قزوین اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور در شهر شال واقع در شهرستان بویئن زهرا کلنگ‌زنی شد.

انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان