۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین مدیریت برق به استان‌ها واگذار شود 
کد خبر: ۳۶۸۴۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۱۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مدیریت برق به استان‌ها واگذار شود 

استاندار قزوین گفت: نمی‌شود نسخه واحدی در مدیریت برق برای همه استان‌ها پیچید لذا درخواست داریم که مدیریت انرژی به خود استان‌ها واگذار شود.

مدیریت برق به استان‌ها واگذار شود 
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان قزوین با حضور علی‌آبادی وزیر صمت، که عصر امروز در سالن اجتماعات شرکت هفت الماس برگزار شد، اظهار کرد: مسائلی وجود دارد که فعالان بخش خصوصی را در مضیغه قرار می‌دهد و یک مورد مربوط به انرژی به ویژه برق در فصل گرماست.
 
وی در درخواستی از وزیر صمت، افزود: پیشنهاد می‌کنم که مدیریت مصرف انرژی به استان‌ها داده شود چون این شرایط در استان‌ها همسان نبوده به طوری که مصرف انرژی در استان‌های سردسیر و گرمسیر در شب‌های خنک تابستا با روز یکسان نیست و ما که استان صنعتی هستیم نیز فرصت‌های تولید را از دست می‌دهیم.
 
استاندار قزوین گفت: مصرف برق برای صنعت در فصل گرما اولویت دارد تا اینکه در شب‌های خنک در منازل استفاده شود چون شعار سال هم همین است تا با مشارکت مردم به جهش تولید برسیم. 
 
این مسئول عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود میزان برق مصرفی مورد انتظار استان تعریف و اختیار را به استان دهیم و نسخه واحدی برای استان سردسیر و گرمسیر دیده نشود چون در حال حاضر برق استان‌های پیش‌رو در تولید قطع می‌شود و این شرایط در استان‌های دیگر نیست.
 
اعلایی اضافه کرد: موضوع ارز از موضوعات اساسی است و الان که در آستانه انتخاب مردم هستیم، یک مسئله کلی را مد نظر قرار دهیم که کشور با شعار اداره نمی‌شود و باید با تدبیر و برنامه عمل شود.
 
این مسئول عنوان کرد: اگر می‌خواهیم ارز را حل کنیم باید به سمت واقعی شدن اقتصاد برویم؛ 
آن چیزی که علمی و دانشی است مورد قبول است اگر این طور حرکت نکنیم بحث ارز منجر به رانت‌هایی خواهد شد و دولت را درگیر و عدالت اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا نمی‌شود انتزاعی عمل کرد.
 
وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه صنعت، اظهار کرد: رشد اقتصادی، کنترل تورم و کاهش فاصله طبقاتی از این دستاوردهاست که با اخلاص، سلامت و صداقت دولت سیزدهم حاصل شد.
 
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان قزوین بیان کرد: امروز استان قزوین کمترین نرخ بیکاری کشور و
بالاترین نرخ رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را به خود اختصاص داده است.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم بخش صنعت ما در انتخابات پیش‌رو مشارکت جدی داشته باشند چراکه انتخاب در جزء جزء زندگی ما اثرگذار است.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان