۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین تامین برق روستاهای بالای ۵ خانوار در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اعلام کرد:

تامین برق روستاهای بالای ۵ خانوار در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: تمامی روستاهای بالای پنج خانوار به شبکه برق متصل شدند و تعداد مشترکین ما با افزایش ۵۲‌هزار و ۹۹۴ مشترک به ۶۸۱ هزار مشترک رسیده است.

تامین برق روستاهای بالای ۵ خانوار در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ یوسف اینانلو در نشست‌ خبری مدیرعامل صنعت آب و برق استان قزوین که صبح امروز در سالن همایشات شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرایی‌سازی شعار سال اظهارکرد: شعار جهش تولید و مشارکت مردمی زمانی اتفاق خواهد افتاد که جلب مشارکت صورت گیرد، یکی از راه‌های جلب مشارکت استفاده و ارتباط موثر با رسانه است.
 
وی ادامه داد: رسانه به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی و چشم بینای جامعه می‌توانند ما را در فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف مدد برساند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: زمان اوج مصرف آب و برق به دلیل گرمای هوا فرارسیده ‌است و ما علاوه بر سیاست‌های کلی وزارت نیرو در بخش برق، در استان نیز برنامه‌های خوبی برای مدیریت مصرف برق تدارک دیده‌ایم.
 
وی افزود: با شروع فصل گرم سال میزان مصرف هم بالا رفته و ناتوانی در تولید و مصرف اتفاق خواهد افتاد.
 
اینانلو بیان کرد: در حوزه توسعه نیروگاهی و تولید برق احداث و تولید 30 هزار مگاوات را دستور کار داریم که ۱۰ هزار مگاوات آن از طریق توسعه نیروی حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات آن از طریق انرژی تجدیدپذیر و نیروی خورشیدی و۱۰ هزار مگاوات آن از طریق تفاهم‌نامه با صنایع تامین خواهد شد.
 
وی افزود: اولین شهرک انرژی کشور امروز توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی خواهد شد، استان قزوین به لحاظ داشته‌های خدادادی از وضعیت باد و تابش خورشید در سطح مطلوبی است و می‌تواند پرچم‌دار انرژی‌های پاک در کشور باشد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به لزوم مدیریت مصرف توسط مشترکین بیان کرد: شرکت نیروی برق علاوه بر همت در راستای افزایش تولید، در تلاش به توزیع پایدار نیروی برق به همه مشترکین است، با توجه به افزایش مصرف برق و آب در چهارماهه گرم سال لزوم مدیریت مصرف پیش از پیش احساس می‌شود.
 
وی ادامه داد: در بخش صنعت، صنایعی که  مصرف برق آنها زیر 30 کیلووات باشد با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نخواهند شد و مانند بقیه اوقات سال به فعالیت خود ادامه خواهند داد، صنایع متوسط با مصرف برق 30 کیلووات تا دو مگاوات، یک روز در هفته به صورت چرخشی باید تعطیل باشند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
 
اینانلو تصریح کرد: همچنین تعداد 45 صنایع بزرگ استان که بیش از دو مگاوات برق مصرف می‌کند، ملزم به صرفه‌جویی یک سوم بار خود هستند و در بخش اداره نیز طبق مصوبه هیئت دولت نسبت سال 1400 باید 30 درصد در ساعات اداری و 60 درصد در ساعات غیراداری صرفه‌جویی صورت بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی کنتورهای برق ادارات هوشمند بوده که علاوه بر اینکه خود ادارات می‌توانند برق مصرفی را مدیریت کنند، ما نیز در شرکت توزیع برق بهتر می‌توانیم ضوابط خود را اجرا کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: در بخش خانگی نیز علاوه بر تشویق‌ها و پاداش‌های کم‌مصرفین، با راه‌اندازی پویش با انرژی در سطح ملی به دنبال کاهش مصرف و جبران ناترازی برای گذر از پیک مصرف هستیم.

دریافت پاداش با کاهش 15 درصدی مصرف برق
وی تاکید کرد: پویش ۲۱*۱۵ با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق در سراسر کشور طی ۲۱ هفته راه‌اندازی شده است که مشترکین خانگی می‌توانند با ارسال عکس کنتور برق خود به‌ صورت هفتگی، در این پویش شرکت کرده و از جوایز نفیس آن مانند 300 دستگاه خودرو، لوازم منزل، کالای دیجیتال و... به قید قرعه بهره‌مند شوند.
 
اینانلو با بیان اینکه سال گذشته 40 میلیارد تومان پاداش نقدی به مشترکین کم‌مصرف پرداخت شده است، اظهار کرد: متوسط مصرف روزانه در استان ما باید 300 کیلووات باشد که با توجه قرارگیری در روزهای پیک بار مشترکین پرمصرف با تعرفه‌های پلکانی بالا مواجه خواهند شد.
 
وی با اشاره برنامه 1407 شرکت نیروی برق استان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته تمام برنامه‌های خود را تا سال 1407 به صورت کمی احصا کرده که چند کار شاخص را استخراج کردیم، از جمله اینکه متوسط زمان نصب کنتور که در سال گذشته 25 روز بود به یک روز برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت نیروی برق استان قزوین ادامه داد: در همین راستا مدت زمان خاموشی را از 210 دقیقه به 140 دقیقه کاهش داده و تمامی خدمات حضوری را در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی به صفر برسانیم.
 
وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در زمینه توزیع و تولید برق اظهار کرد: در طی دولت سیزدهم به طول خطوط شرکت توزیع برق استان قزوین 676 کیلومتر اضافه شد و به بیش از 13 هزار کیلومتر رسید، ظرفیت پست‌ها از 158 مگاآمپر به دو هزار و 386 مگاآمپر رسید.

 اینانلو یادآور شد: طی این مدت تمامی روستاهای بالای پنج خانوار به شبکه برق متصل شدند و تعداد مشترکین ما با افزایش 52‌هزار و 994 مشترک به 681 هزار مشترک رسیده است.
 
وی افزود: تعداد پست‌های احداثی با یک هزار و 367 دستگاه به 13 هزار دستگاه رسید و با نصب هشت هزار چراغ  تعداد چراغ‌ها به بیش از 153 هزار چراغ رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در پایان گفت: طی این مدت همچنین با رشد پیک بار مواجه بوده  و 72 مگاوات افزایش مصرف داشتیم و به مصرف 886 مگاواتی در پیک بار رسیدیم که نیاز به عزم جدی برای مدیریت مصرف در این زمینه داریم.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان