۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۴۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی قزوین خبر داد:

هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای هم‌رفتی، در ساعات بعدازظهر به ویژه برای امروز ناپایداری‌ها از شدت و میزان بیشتری برخوردار بوده و به همین جهت نیز هشدار سطح زرد از سوی این اداره صادر شده است.

هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین
مهدی آخوندی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان برای پایان هفته اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، به دلیل گذر امواج تراز میانی جو، برای امروز ناپایداری‌ها در سطح استان به صورت افزایش ابر، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای هم‌رفتی، در ساعات بعدازظهر به ویژه برای امروز ناپایداری‌ها از شدت و میزان بیشتری برخوردار بوده و به همین جهت نیز هشدار سطح زرد از سوی این اداره صادر شده است.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین افزود: وزش بادهای به نسبت شدید تا پایان هفته، به ویژه امروز و فردا باعث گرد و غبارهای محلی نیز خواهد شد.
 
آخوندی بیان کرد: این روند تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در برخی از مناطق استان رشد ابر‌های هم‌رفتی، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را خواهیم داشت.
 
کارشناس هواشناسی استان قزوین با اشاره به تشکیل ابر‌های همرفتی یادآور شد: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری پیدا کنند و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های رگباری دیروز در استان حدود ۱۰ میلی متر باران برای آوج ثبت شده است.
 
گفتنی تست بامداد امروز حداقل دما در آوج ۱۱ و گرم‌ترین نقطه دیروز شهرستان آبیک با ۳۳درجه بود و نوسانات قزوین بین ۱۷_۳۳ تثبیت شده است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان