۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین اصلاح و توسعه ۱۹۶ کیلومتر شبکه آب قزوین
کد خبر: ۳۶۸۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین خبر داد:

اصلاح و توسعه ۱۹۶ کیلومتر شبکه آب قزوین

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: سال گذشته با کمکی که دولت محترم داشت حدود ۱۹۶ کلیومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه در سطح روستا و شهرهای استان داشته‌ایم که ۵۹ کیلومتر آن بازسازی شبکه آب بوده است.

اصلاح و توسعه ۱۹۶ کیلومتر شبکه آب قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، داراب بیرنوندی در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ملل برای بحث امنیت آب چهار مقوله مختلف را در نظر گرفته است که عبارت‌اند از؛ تامین آب برای نیاز انسانی، تامین آب برای امنیت تمدن‌ها، امنیت آب برای محیط زیست، تامین آب برای مصارف صنعت، کشاورزی و مواردی از این دست است.
 
وی افزود: ایران از لحاظ بارندگی نسبت به متوسط جهانی کم‌آب است، در طول تاریخ آن‌ طور که باید و شاید به موضوع آب و برق دقت کافی نشده است اما خوشبختانه در سال‌های اخیر آمایش آب مورد بررسی شرکت‌ها قرار گرفته است.
 
رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین تصریح کرد: آمایش آب در حال پیگیری است، اگر توسعه‌ها بر اساس سند آمایش بررسی شود این تنش‌های مشکل‌زا کنترل می‌شود.
 
این مسئول اذعان کرد: در سال گذشته با کمکی که دولت محترم داشت حدود ۱۹۶ کلیومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه در سطح روستا و شهر داشته‌ایم که ۵۹ کیلومتر آن بازسازی شبکه آب بوده است.
 
قزوین با تنش آبی مواجه است

 
بیرنوندی عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۸ حلقه چاه در شهرها و روستاهای استان حفر شد، در پنج سال گذشته بیش از ۱۵۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب در مناطق استان حفر شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۷۰ متر مکعب چاه در سطح روستا و شهرهای استان حفر شد، داد: استان قزوین جزو ۶ استانی است که با تنش آبی مواجه است و همین مسئله باعث شده منابع آبی استان با مشکل مواجه شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین تشریح کرد: مدیریت منابع آبی بسیار موضوع قابل توجه‌ای است، متاسفانه در همین دو ماه امسال بیش از ۲ درصد افزایش مصرف آب داشته‌ایم یعنی، متوسط مصرف استان نسبت زمان مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
حل بحران آب نیازمند تغییر سبک زندگی است 
 
این مسئول با اشاره به عملکرد مجموعه اضافه کرد: در ۹ شهر که با تنش آبی مواجه است، کارهای موثری انجام شده است که در همین محور، بیش از ۵۶۰ لیتر در ثانیه آب به مناطق ما اضافه شده و همین برنامه در دستور کار قرار دارد تا بتواند کمکی به امنیت آب در استان کند و در قزوین هم هشت حلقه این محور انجام گرفت و در سطح روستاها ۲۴ حلقه چاه تجهیز شد.
 
بیرنوندی مطرح کرد: با این اوصاف متاسفانه به علت کاهش سفره‌های آب زیرزمینی سالانه ۱۳ درصد منابع آبی را از دست می‌دهیم، امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر طرح‌های برنامه‌ریزی شده اجرایی شوند و تا حدودی با آب‌های سطحی که کنترل آن آسان‌تر است این مصارف را کنترل کنیم.
 
وی در پایان گفت: حل بحران آب نیازمند تغییر سبک زندگی است، در بحث آب شرب، در ماه‌های تیر و مرداد تنش‌های زیادی داریم و از مردم عزیز خواهشمندیم همکاری لازم را به عمل بیاورند و به دلیل اینکه منابع ما خیلی پایدار نیست، مردم هم همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم تابستان امسال هم با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان