۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین جمع‌آوری ۳ تن برنج به همت دانش‌آموزان الوندی
کد خبر: ۳۶۸۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

برای کمک به نیازمندان صورت گرفت؛

جمع‌آوری ۳ تن برنج به همت دانش‌آموزان الوندی

مدیر مرکز نیکوکاری منتظران ظهور شهر الوند از جمع‌آوری بیش از ۳ تن برنج به همت دانش‌آموزان الوندی در قالب اجرای پویش خیرخواهانه «سفره پربرکت» در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

جمع‌آوری ۳ تن برنج به همت دانش‌آموزان الوندی
اکبر غنیمتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ از اجرای پویش «سفره پربرکت» با همت مرکز نیکوکاری منتظران ظهور در مدارس شهر الوند خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این پویش هر یک از دانش‌آموزان متناسب با شرایط مالی خود برای کمک به رونق سفره خانواده‌های بی‌بضاعت مشارکت و همکاری کردند.
 
وی با اشاره به فرآیند اجرای این پویش افزود: طی جلسه‌ای که در دهه سوم اردیبهشت‌ماه با حضور رابطین و هیات مدیره مرکز با هدف بررسی راهکارهای مناسب جهت جمع‌آ‌وری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای خانواده‌های کم‌برخوردار برگزار شد، مقرر شد تا برای افزایش میزان همکاری و مشارکت مردم در بحث نیکوکاری و کمک به هم‌نوعان این امر در قالب اهدای کالا و اقلام خوراکی انجام شود.
 
مدیر مرکز نیکوکاری منتظران ظهور شهر الوند تصریح کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پویشی تحت عنوان «سفره پربرکت» با اهدای یک کاسه برنج توسط هر دانش‌آموز راه‌اندازی کنیم تا با این کار خیرخواهانه برکت را در خانه خود و افراد نیازمند دیگر جاری سازیم.

 
مشارکت 21 مدرسه شهر الوند در اجرای پویش «سفره پربرکت»
 
وی عنوان کرد: جلسات رایزنی با مدیران مدارس الوند برای اطلاع‌رسانی در بین دانش‌آموزان را برگزار کردیم؛ در 20 مدرسه این شهر حضور یافته و در جلسه شورای معلمان به تشریح چگونگی اجرای این پویش پرداختیم و همچنین پوستر پویش در گروه شاد منتشر شد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی و تبیین این پویش هر کس متناسب با وضعیت مالی خود در این اقدام پسندیده و نوع‌دوستانه شرکت کرد به طوری که برخی دانش‌آموزان مقدار کمی برنج و تعدادی دیگر از دانش‌آموزان تا 10 کیلو برنج برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعتی که توانایی خرید و طبخ برنج در همه ایام را ندارند، اهدا کردند.
 
وی بیان کرد: از دانش‌آموزان خواسته شده بود تا در داخل بسته برنج اهدایی خود نوع برنج را بنویسند تا ما بتوانیم انواع مختلف برنج‌ها را به صورت تفکیک شده در کیسه‌های 10 کیلویی بسته‌بندی و در بین خانواده‌های دانش‌آموزان نیازمندی که از قبل شناسایی شده بودند، توزیع کنیم.

نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان

غنیمتی عنوان کرد: در نهایت با اجرای این پویش و مشارکت بالای دانش‌آموزان در این اقدام بی‌نظیر بیش از 3 تن برنج با مشارکت و همکاری دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی 19 دبستان و سه دبیرستان شهر الوند جمع‌آ‌وری و برای آماده‌سازی جهت توزیع به انبار کمیته امداد شهرستان البرز منتقل شد.


این مسئول خاطرنشان کرد: دبستان‌های شهید رجایی، شهید بختیاری، شهید اشرفی اصفهانی، شهید خوئینی‌ها، شهید حمزه، شهید فهمیده، شهید بابایی، شهید حججی، شهدای محراب، شهدای کربلا، شهدای گمنام، ابن سینا، ولایت، مدافعان حرم، نجمه، فرهیختگان، جابر و دبیرستان‌های نرجس خاتون، آمنه و شرف‌خواه در این پویش شرکت داشتند.
 
وی تصریح کرد: توزیع برنج اهدایی در مدارس با توجه به اطلاعات مدیران مدارس در مورد تعداد دانش‌آموزان بی‌بضاعت و در ادامه با تحقیق و صحت‌سنجی انجام می‌شود و بدین شکل توزیع برنج‌های اهدایی در بین دانش‌آموزان مدارس شهر الوند و نصرت‌آباد از شنبه هفته آینده صورت خواهد گرفت.
 
مدیر مرکز نیکوکاری منتظران ظهور شهر الوند خاطرنشان کرد: تمام هم و غم ما آن است که اقلام جمع‌آوری شده به دست نیازمندان واقعی برسد که در این میان تعداد زیادی از دانش‌آموزان دریافت‌کننده این کیسه‌های برنج تحت پوشش کمیته امداد بوده و ممکن است برخی دیگر نیز جزو خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرستی باشند که توسط تیم ما شناسایی شده‌اند، این افراد به دلایل مختلف از جمله زندانی بودن یا بیکاری سرپرست خانواده در تامین معاش زندگی خود با مشکل مواجه هستند.
 
تداوم اجرای این پویش در سال تحصیلی جدید
 
وی تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آ‌وری شده فقط در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شود و تصمیم داریم در ادامه با شروع سال تحصیلی جدید این پویش را در قالب تهیه سایر ملزومات مورد نیاز دانش‌آموزان از قبیل لوازم التحریر یا سایر موارد و اقلام دیگر به صورت ماهانه تداوم ببخشیم.
 
غنیمتی در پایان گفت: ما در شهرستان البرز حدود 50 هزار دانش‌آموز داریم که با کمک و همیاری آنان می‌توانیم اقدامات خیرخواهانه‌ بزرگی را انجام دهیم و از دوران کودکی و نوجوانی فرهنگ احسان و نیکوکاری را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

انتهای خبر/7003
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان