۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین میدان نبرد دانشجو معلم، میدان آگاهی است
کد خبر: ۳۶۸۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۹ ساعت: ۷:۱۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

میدان نبرد دانشجو معلم، میدان آگاهی است

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به تعبیر رهبری درباره این شهدا گفت: وقتی این سطح آگاهی و ورود به سطح میدان نبرد از دانشجو و طلبه و هنرمند و...می‌بینم یک جمله به ذهن میآید که این میدان، میدان آگاهی است و این اراده‌ها متکی به وعده‌های الهی و دانش و آگاهی این‌ها را به میدان آورده است.

میدان نبرد دانشجو معلم، میدان آگاهی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در اولین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم که عصر دیروز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدای اسلام از دوران پرافتخار دفاع مقدس تا شهدای امنیت و شهدای جبهه مقاومت بویژه سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.
 
وی ادامه داد:شهدای مدافع حرم مبدا و قله جدیدی در ادبیات مقاومت و ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران خلق کردند.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین اذعان کرد: روزهایی که رزمندگان برای دفاع از حرم به صورت انفرادی و مستشاری رفتند و شهید شدند و مظلومانه به خاک سپرده می‌شدند اما به وسعت نبرد و اثرگذاری آن‌ها در صحنه و دفاع از حرم شهدای مدافع حرم خلق شد.
 
رفیعی آتانی ادامه داد: چند روزی است مردم ایران و دنیا با آوازه‌ی جدید شهدای خدمت روبرو شده‌اند و صدای آن در سرتاسر دنیا پیچیده است و هر آنچه امروز از فراز پرچم کشورمان در دنیا شاهدیم حاصل مجاهدت‌های شهدا است.

این مسئول اظهار کرد: هر آنچه داشتیم و داریم و به قله اوج نشان‌ گذاری کردیم و به سمت آن می‌رویم از معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی ره داریم که رضوان خداوند بر ایشان باد.

شهدای دانشجو و معلم بیرق داران دانایی در کشور

این مسئول با بیان اینکه شهدای معلم بیرق داران دانایی هستند تشریح کرد: کاری که دانشجویان شهید انجام دادند و با آن عقبه زندگی که هم حقوق و بیمه داشتند و نیازی به سربازی نداشتند بواسطه عظمت آگاهی آنان به میدان‌های نبرد و رزم رفتند.
 
وی اضافه کرد: این موضوع مختص دوران دفاع مقدس نیست و همان نیازها و ...امروز هم هست و این اجلاسیه‌ها و یادواره‌ها برای استمرار راه آن‌هاست .

آگاهی و وعده الهی دانشجو معلمان را به میدان نبرد کشاند

فرمانده سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین با اشاره به تعبیر رهبری درباره این شهدا بیان کرد: وقتی این سطح آگاهی و ورود به سطح میدان نبرد از دانشجو و طلبه و هنرمند و...می‌بینم یک جمله به ذهن می‌آید که این میدان، میدان آگاهی است و این اراده‌ها متکی به وعده‌های الهی و دانش و آگاهی این‌ها را به میدان آورده است.
 
رفیعی آتانی اضافه کرد: سیمای نبرد معلمان یک ساک پر از کتاب و ساک کوچک لباس بود و به سبب داشتن دو ساک همیشه دیرتر از بقیه به اتوبوس برای جابجایی می‌رسیدند.

دانشجو معلمان در مجاهدت تعهد خود را فراموش نکردند

این مسئول با بیان اینکه شهدای معلم در میدان مجاهدت هم تعهد خود را فراموش نمی‌کردند اذعان کرد: این عزیزان هر وقت فرصت پیدا می‌کردند به دانش آموزان در جنگ درس میدادند و امتحان می‌گرفتند تا بعد از نبرد آمادگی حضور در جامعه را داشته باشند.
 
وی افزود: شما افسران پیشرفت سپاه کشورید و فرماندهی و اجرای آن با دستورات مقام معظم رهبری از آن شما جوانان خواهد بود.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین با بیان اینکه آمریکا با سند منتشر شده و به وضوح راهبردهای خود را اعلام کرده است افزود: آن‌ها خودشان گفتند که جلوی دانایی و آگاهی ملت ما را بگیرد و از گسترش حوزه استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه جلوگیری کند.

دشمن می‌خواست جنگ برون تمدنی را به درون تمدنی تبدیل کند

رفیعی آتانی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند جنگ برون تمدنی را به جنگ درون تمدنی تبدیل کنند .
 
این مسئول تاکید کرد: این هفت شهید عزیز کمااینکه ورود معنوی دارند اگر اذن جسمانی پیدا کنند می‌گویند ما دوباره به این میدان می‌رویم نه برای درگیری با صدام و حاشیه خلیج فارس، ما می‌رویم که پرچم لا اله الا الله را در دنیا به اهتزاز درآوریم و مرزها را بشکنیم.
وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی همه جای ما آمدند و بیشترین جایی که امیدوار بودند به دانشجویان و دانش‌آموزان و اساتید بودند چون می‌دانستند بیرق‌دار ما اهل علم ماست.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر عج استان قزوین با بیان اینکه رهبری ایستاده در میدان فرماندهی کرد و اجازه اتلاف وقت و انرژی‌ را نداد متذکر شد: پیوستگی امروز در دنیای اسلام شکست راهبردی آمریکا و پیروزی راهبردی امام خمینی در دنیای اسلام بود.
 
رفیعی آتانی تاکید کرد: آنها همه دارایی خود و همه تکنیک و تاکتیک را به میدان اوردند اما به قدرت تمدنی پوشالی غرب نبود و با قدرت دنیای اسلام و حکمت رهبری اسلام اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم.

راه روشن شهدا تمام شدنی نیست 

این مسئول با اشاره به اینکه ۴۵ سال است که ایران از قدس فلسطین دفاع می‌کند و جرثومه فساد و غده سرطانی را بر همگان محرز کند تاکید کرد: ولی بعضی چشمان خود را بسته‌اند آنقدر که این نبرد دیدنی و دقیق در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اساتیدش حرف شما را می‌زنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: راه روشنی که این شهدا پیش پای ما گذاشتند تمام شدنی نیست و به وسعت سطح فکر و اندیشه های دنیا کشیده شد و این‌ها آرزوهای بزرگ برای ما ساختند.

در پایان از خانواده‌های هفت دانشجو معلم شهید استان شامل حسین برزگر حیدری، علیرضا نوری، مرتضی شاه محمدی، جمشید گلی پور، تقی رحمانی، شمس الله شفیعی اصل و مرتضی رزازیان تجلیل شد.
 
سرودن شعر توسط محمد بابایی از شاعران آیینی و اجرای سرود و نمایش قسمتی از زندگینامه شهید رزازیان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان