۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت قزوین
کد خبر: ۳۶۸۲۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۸ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین خبر داد:

برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت قزوین

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین از برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت در قزوین خبر داد.

برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت قزوین
سمیه اسمعیلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت در قزوین خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی جهت برگزاری این مراسم از مدت‌ها پیش در حال انجام بوده و در این راستا برنامه‌های متعددی به اجرا در آمده است.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت، کاشت نهال به نیت شهدای غریب در اسارت همزمان با روز درختکاری در محوطه معراج شهدای سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، برگزاری محفل شعر شهدای غریب در اسارت، دیدار با خانواده شهدای غریب در اسارت و تهیه پادکست با هدف معرفی و زندگینامه شهدا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین دارای 662 آزاده است که از این آمار 43 نفر در آبیک، 23 نفر در البرز، 42 نفر در بوئین‌زهرا، 64 نفر در تاکستان، 378 نفر در قزوین و ۱۱۲ نفر در محمدیه ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۲۳ شهید، مظلومانه و غریبانه در دوران اسارت از استان قزوین به شهادت رسیدند که اجلاسیه این شهدای بزرگوار طی هفته جاری برگزار می‌شود.



اسمعیلی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای غریب دوران اسارت در سال آینده برگزار می‌شود، افزود: در همین راستا اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین روز پنج‌شنبه دهم خرداد ماه از ساعت 17 در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران این اجلاسیه آزاده و جانباز سرافراز حاج سعید اوحدی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین خواهند بود.

این مسئول تصریح کرد: روایت‌گری سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، تلاوت قاری بین‌المللی قرآن کریم، آقای سید مصطفی حسینی ‌و برگزاری مداحی توسط ذاکر اهل بیت (ع) حاج امیر عباسی از دیگر بخش‌های اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین است که با اجرای مجری توانمند سید کمال الدین هاشم‌زاده برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: از تمامی مردم شهید پرور استان قزوین، خانواده‌‌های معظم شهدا، آزادگان و جانبازان دعوت می‌شود تا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب در اسارت استان قزوین در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان