۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۷ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین خبر داد:

برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در قزوین

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین از برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم در استان خبر داد.

برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حمیدرضا مشهدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با حضور اصحاب رسانه و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا وظیفه همه اقشار به ویژه دانشجومعلمان است.
 
وی افزود: در استان قزوین ۵۸ شهید معلم و ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و هفت شهید دانشجومعلم داریم، در کشور یک هزار و ۲۹ شهید دانشجومعلم و یک شهیده دانشجومعلم در دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در بحث الگو در اجتماع، اذعان کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری؛ هر صنف و قشری دارای الگو است، دانشجو معلمان شهید می‌توانند برای معلمان و دانشجومعلمان الگو باشند.
 
وی عنوان کرد: در استان قزوین هفت دانشجو معلم شهید وجود دارد که محل سکونت آن‌ها هم در همین استان بوده است و در این اجلاسیه یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حکم استخدامی داشتند و حقوق می‌گرفتند ولی علی‌رغم این امتیاز، راه شهدا را در پیش گرفتند.
 
مشهدی تشریح کرد: شهید مرتضی رزازیان، مرتضی شاه‌محمدی، علیرضا نوری، تقی رحمانی، جمشید قلی‌پور، حسین برزگرمحمدی و شمس‌اله شفیعی اصل، هفت شهید دانشجو معلم بزرگوار استان قزوین هستند.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به دغدغه‌های شهدای دانشجو معلم دفاع مقدس، تاکید کرد: شهیدان بزرگوار دغدغه‌های اجتماعی خیلی موثری داشتند و این‌ افراد واقعاً جز‌ بهترین‌ها بودند و حقشان شهادت بود، بنابراین با توجه به ضرورت نگاه رهبری به این عرصه و ارائه الگو به معلمان، اجلاسیه‌ای برگزار می‌شود.
 
مشهدی بیان کرد: هر اتفاقی که در کشور می‌افتد از تربیت معلمان همین دانشگاه‌های فرهنگیان است و شاید این اجلاسیه بهترین بهانه است تا دانشجومعلمان را با این ستاره‌های درخشان شهرمان آشنا کنیم و در این راه قدم موثری برداریم.
 
وی در خصوص برگزاری مراسم نخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم، خاطرنشان کرد: سه‌شنبه، هشتم خردادماه ۱۴۰۳ این اجلاسیه در ساعت ۱۵:۰۷ در همین دانشگاه برگزار می‌شود، هفت دقیقه این ساعت هم به احترام همین هفت شهید عزیز استان است، مقدمات کار با مسئولان اجرایی هماهنگ شده است و به لطف خدا متعال همه دستگاه‌ها پای کار آمدند‌.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یادآور شد: بحث اصلی و زحمت اصلی این اجلاسیه بر دوش بسیج دانشجویی استان است و این مجموعه واقعاً کمک محوری دارند و همواره در میدان عمل هستند و همواره سعی دارند اسنادی را از این شهیدان ارائه دهند.
 
عذر و بهانه برای شهدا معنا ندارد
 
مشهدی ادامه داد: اعضای این مجموعه زحمتکش بسیج با حضور در خانه‌های این شهدا اسنادی را جمع‌آوری کردند و مصاحبه‌ها و تیزرهایی را ضبط کرده‌اند که در روز اجلاسیه منتشر می‌شود.
 
وی افزود: غرفه‌هایی هم در این مراسم در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها غرفه شهدای خدمت است. برای کودکان هم سعی کردیم غرفه‌هایی را ایجاد کنیم تا خانواده‌هایشان در این مراسم اذیت نشوند.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: اصحاب رسانه هرگز دیده نمی‌شوند اما بار اصلی را آن‌ها به دوش می‌کشند و بنده به شخصه قدردان همه زحمات اصحاب رسانه هستم و آن‌ها هستند که این تصاویر و صداها را به مردم شریف کشور و استان به طور خالصانه می‌رسانند.
 
مشهدی عنوان کرد: تا کنون دانشگاه فرهنگیان استان قزوین چهارمین دانشگاهی است که این اجلاسیه قرار است در آن برگزار شود، این شهدای دانشجو معلم برای نرفتن می‌توانستند عذر و بهانه داشته باشند اما به هیچ‌وجه با آن دید به اجتماع نگاه نمی‌کردند.
 
وی اظهار کرد: ضمن نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، نام هفت ساختمان دانشگاه فرهنگیان استان به نام این شهیدان بزرگوار تغییر می‌یابد، اولین حرف این شهدا این است که رهبر را تنها نگذارید و مساجد را خالی نکنید، این بزرگواران مستقیماً به پایه‌های اصلی انقلاب و اجتماع اشاره دارند.

تحصیل ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین

وی اضافه کرد: تنها مسیر عبور معلم از دیدگاه مقام معظم رهبری، دانشگاه فرهنگیان است و به لطف خدا امروز دانشگاه در ۱۲ رشته و جذب از ۱۷ استان کشور در قزوین مشغول به تدریس است که ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو اکنون در این دانشکده‌ها در حال تحصیل هستند، دانشکده علوم رفتاری، علوم انسانی و مشاوره و روان‌شناسی در این دانشگاه برقرار است.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین ابراز کرد: در سال آینده نسبت به امسال۳۰ درصد ظرفیت این دانشگاه افزایش پیدا می‌کند، پیش از این ما یک دانشگاه فرهنگیان در کشور داشتیم و دانشگاه‌های استان‌های دیگر پردیس‌های آن حساب می‌شدند، که با تلاش‌های شهید آیت‌اله رئیسی، دانشگاه فرهنگیان در هر استان تبدیل به دانشگاه شد و اکنون ۳۱ دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود دارد.
 
مشهدی مطرح کرد: روند جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان شتاب گرفته است و ۱۲ هیات علمی به عنوان دکترمعلم به دانشگاه اضافه می‌شود، وظایفی جدیدی به دانشگاه فرهنگیان داده شده است که یکی از آن‌ها آموزش ضمن خدمت معلمان است و همچنین جهاد تربیتی را در این دانشگاه در دستور کار داریم.
 
وی بیان کرد: از اکنون به بعد تنها کسی می‌تواند مشغول تدریس شود که گواهی صلاحیت از دانشگاه فرهنگیان را داشته باشد. 
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در پایان گفت: از همه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان قزوین کمال تشکر را دارم و دعوت می‌نماییم با حضورشان با این شهدا تجدید بیعت کنند و با آرمان‌های این شهدای بزرگوار آشنا شوند و آن‌ها را در زندگی خود الگو قرار بدهند.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان