۱۱/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ دوشنبه

صبح قزوین دانش‌بنیانی‌ها برای رفع نیاز صنعت آستین بالا زدند
کد خبر: ۳۶۸۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۶ ساعت: ۷:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین:

دانش‌بنیانی‌ها برای رفع نیاز صنعت آستین بالا زدند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین گفت: محصول شرکت ما در راستای تکمیل زنجیره تولید در صنعت کاربرد دارد که با هزینه کم‌تر از نوع وارداتی آن در اختیار صنعت قرار می‌گیرد.

دانش‌بنیانی‌ها برای رفع نیاز صنعت آستین بالا زدند
میثاق انصاریان در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: شرکت فناور ما از سال ۱۳۹۸ تاسیس شده که محصولات پس از سفارش مشتری نیز تولید و به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
 
وی افزود: محصول این شرکت یک دستگاه آزمون راکتوری برای کاتالیست‌های بستر سیال است که تولید آن ۶ ماه زمان برد؛ این نوع از کاتالیست‌ها به صورت معلق در گاز عمل کرده و گاز ورودی یا خوراک را به محصولات مورد نظر تبدیل می‌کنند.
 
رئیس هیات مدیره شرکت هوشمند زیست سپهر در قزوین ابراز کرد: اعضای پر تلاش این تیم از رشته‌های مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و شیمی است، ساخت این نوع دستگاه‌ها نیاز به دانش‌های متنوع و عمیقی دارد، اعضای تیم از دانشگاه‌های مطرح کشور و در مقطع‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند.
 
انصاریان در خصوص کارکرد تولید خود، تاکید کرد: این محصول در راستای تکمیل زنجیره تامین تبدیل گاز طبیعی به پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، گاز طبیعی به الکل صنعتی تبدیل می‌شود و در این دستگاه کاتالیست مورد استفاده برای تبدیل الکل به اتیلن و پروپیلن مورد آزمون قرار می‌گیرد.
 
وی تشریح کرد: شرکت هوشمند زیست سپهر، محصولات متنوعی به صورت سفارشی می‌سازد، این محصول بیستمین محصول شرکت است، معمولاً ثبت اختراع نمی‌کنیم، بلکه به صورت دانش‌بنیان در معاونت فناوری ریاست جمهوری ثبت می‌کنیم.
 
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در قزوین عنوان کرد: این محصول در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و کنترل کیفی پتروشیمی تولیدکننده کاتالیست‌های بستر سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد، استقبال از محصول به آن شکل معنا ندارد زیرا این محصول سفارشی است و خریدار خودش سراغ این شرکت آماده و ثبت سفارش کرده است.
 
انصاریان اذعان کرد: هدف ما توسعه کار است اما کمبود نقدینگی روند کار را بسیار کند کرده است، به دنبال جذب سرمایه هستیم، اما گرفتن وام واقعاً کار طاقت‌فرسایی است و از طرفی هم دست دانشگاه در حمایت‌ها خیلی بسته است لذا بودجه‌های کم و فضاهای کوچیک از مشکلات دیگر ما است.
 
 فشارهای ادارات بر شرکت‌های دانش بنیان زیاد است
 
وی افزود: از جهت اشتغال‌زایی در این شرکت، پنج نفر به صورت مستقیم بیمه تامین‌اجتماعی هستند و حدود ۱۷ نفر در کارهای مختلف مشغول ارئه خدمات مختلف هستند. قطعاً با افزایش تولید به اشتغال‌زایی شرکت افزوده می‌شود و تنها مشکل این مجموعه، نبود نقدینگی است که به شدت باعث کند شدن توسعه شده است.
 
رئیس هیات مدیره شرکت هوشمند زیست سپهر بیان کرد: مزیت اصلی این محصول استفاده از راکتور کواترز در دمای ۶۵۰ درجه است که در هیچ یک از محصولات مشابه در کشور دیده نشده است، این محصول در صورت واردات دست کم پنج تا ۶ برابر قیمت برای خریدار هزینه داشت و در حال حاضر صادرات هم نداریم.
 
انصاریان یادآور شد: انتظار بنده از مسئولان کمتر کردن فشارهای ادارات مختلف روی شرکت‌های دانش‌بنیان است، برای مثال شرکتی که گردش مالی پایینی دارد بدون قید و شرط از مالیات معاف شود چراکه مالیات فشار زیادی به شرکت‌های نوپا وارد می‌کند.
 
وی تصریح‌ کرد: این محصول آماده ارائه به بازار مصرف است، همان‌طور که گفتم این محصول سفارشی است و تولید تعداد بالا ندارد. ارزش این محصول حدود ۶ میلیاد ریال است و زمان طراحی و ساخت آن حدود پنج الی ۶ ماه زمان برده است.
 
رئیس شرکت دانش‌بنیان در قزوین اظهار کرد: در کشورمان باتوجه به شرایط تحریمی که داریم اگر یک محصول دانش‌بنیان هم تولید کنید به کشور کمک کرده‌اید، بنابر این توصیه من به دوستانم این است که تا می‌توانند دست از تولید برندارند و در هر زمینه‌ای که استعداد دارند تلاش کنند تا موفقیت را با چشم ببینند.
 
انصاریان مطرح کرد: پیشرفت کشور با توسعه زیرساخت‌ها میسر می‌شود، باید حکومت و دولت‌ها تا توان دارند به زیر ساخت‌ها اهمیت بدهند و توجه‌ ویژه‌ای به تولیدات دانش‌بنیان داشته باشند تا روز‌به‌‌روز شاهد موفقیت مردم عزیز کشور و خود کشور عزیزمان باشیم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان