۱۱/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ دوشنبه

صبح قزوین افزایش بیش از ۱۶ درصدی تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی
کد خبر: ۳۶۸۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۵ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در دومین ماه سال جاری محقق شد؛

افزایش بیش از ۱۶ درصدی تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهیدرجایی گفت: بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص در اردیبهشت‌ماه امسال از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

افزایش بیش از ۱۶ درصدی تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوی»، به نقل از روابط‌عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، جواد دوستی در تشریح خبر گفت: در اردیبهشت امسال، یک میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی تصریح کرد: از این میزان انرژی تولیدی، 562 میلیون و 701 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 586 میلیون و 999 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

وی در پایان بیان کرد: در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه 1403، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، 16/4 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

گفتنی است، نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن 13واحد بخاری و سیکل ترکیبی، با تولید سالانه حدود 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق بیش از سه و نیم درصد از نیاز مصرف‌کنندگان این انرژی را در کشور تامین می‌کند.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان