۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین فعالیت ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک سدید
کد خبر: ۳۶۸۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۹ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان عنوان کرد:

فعالیت ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک سدید

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک سدید مشغول به کار هستند که افق دید در این راستا، ۹۰۰ واحد با قابلیت اشتغال حدود ۷ هزار نفری است.    

فعالیت ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک سدید
به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مهندس علی معینی در اولین رویداد جام رسانه کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تهران برگزار شد، اظهار کرد: جوانان مسجد امام حسین(ع) کرمان که از توانایی‌های علمی و مهارتی بالای برخوردار بودند قریب به 10 سال پیش یک شهرک صنعتی با استفاده از ظرفیت جوانان کرمانی ایجاد کردند؛ و این شهرک نوپا به نام سدید نام‌گذاری شده است.

وی افزود: این شهرک به دنبال فرهنگ‌سازی در عرصه اشتغال‌، با شراکت در کارهای علمی و دانش بنیان، هم باعث ایجاد سود مالی شده و هم با کمک به جوان‌هایی که فعالیت تولیدی دارند، ضمن رفع مشکلات جامعه، اجر اخروی نیز به دست آورده است.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان تاکید کرد: جوانان مؤسس این شهرک، در ابتدا به دنبال ایجاد واحد تولیدی و کارگاهی برای خود بودند؛ فاصله زیاد شهرک‌های صنعتی تا شهر از یک سو و مشکلات کارگاه‌های درون‌شهری از سمت دیگر باعث شد تا تصمیم بگیرند شهرکی صنعتی با هزینه کم در محدوده نزدیک به شهر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد؛ سدید به دنبال معرفی الگویی مناسب به افرادی است که قصد ایجاد شهرک صنعتی دارند تا با این الگو، شاهد کاهش بیکاری و رسیدن به خودکفایی باشیم.       

معینی بیان کرد: شهرک صنعتی سدید از سال 1394 مطالعات و طراحی‌های خود را برای ایجاد فاز اول آغاز کرد و توانست در سال 1397 با تکمیل زیرساخت‌های خود موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان شد در حال حاضر 100 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک سدید مشغول به کار هستند که افق دید در این راستا، 900 واحد با قابلیت اشتغال حدود 7 هزار نفری است.    

 وی ادامه داد: زیرساخت‌هایی که در این شهرک ایجاد شده است شامل تامین آب صنعتی، اجرای ایستگاه «تی بی اس» گازی و گاز کشی خیابان‌ها، اجرای شبکه برق صنعتی، لوله گذاری زیرزمینی تاسیسات برق و تلفن، اجرای آسفالت و پیاده‌روسازی تا ورودی واحدها، فیبر نوری، ایجاد پارک و فضای سبز و نگهبانی و دوربین مدار بسته به صورت کلی تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرک ایجاد شده است. 
        
رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان با اشاره به کاهش 50 درصدی هزینه‌های ساخت و ساز در این شهرک صنعتی اظهار کرد: در این شهرک علاوه‌بر این که تیپ‌سازی اتفاق می‌افتد و فضای بسیار زیبا و یک شکلی در شهرک ایجاد می‌شود و بسیار در بازاریابی و فروش واحدها و ارزش افزوده ملک تاثیر دارد، با اشتراک‌سازی دیوار و ستون و همچنین صدور پروانه ساختمان یک ساعته بدون هزینه است و سرعت ساخت و ساز را به شدت بالا برده و واحدها را به بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از مکان نزدیک‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: این شهرک در صدد است با ایجاد بانک اطلاعاتی، نیازهای فناورانه استان کرمان را احصاء کند و تیم‌سازی‌هایی در راستای حل مسائل فناورانه شناسایی شود.

معینی در پایان گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی سدید کرمان بر پایه تولید محصولات دانش‌بنیان در دستور کار است و مقرر است ۶۰ واحد دیگر نیز به این مجموعه ۲۳ هکتاری اضافه شوند تا دانش و صنعت در کنار هم بتوانند زمینه را برای اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کنند.

انتهای خبر/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان