۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین ابهت پوشالی دشمن با عملیات وعده صادق شکست 
کد خبر: ۳۶۸۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۶ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی سپاه پاسداران:

ابهت پوشالی دشمن با عملیات وعده صادق شکست 

سخنگوی سپاه گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در برابر افکار عمومی دنیا کم آورده‌اند و بعد از ۷۴ سال شرایط طوری شده رژیمی که خود را شکست ناپذیر معرفی می‌کرد، با شکست‌های راهبردی بزرگ و مفتضح مواجه شده‌ است.

ابهت پوشالی دشمن با عملیات وعده صادق شکست 
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ سردار رمضان‌شریف در همایش «در مدار اميد» که همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در مجتمع لاله قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک گفتمان جدیدی در دنیا بوجود آورد گفتمانی که به دنبال فرهنگ دینی و فرهنگ قرآن کریم بعنوان آخرین فرستاده خداوند برای هدایت بشر و فرهنگ اهل بیت شکل گرفت.
 
وی افزود: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که این انقلاب شکل گرفت و ۴۵ سال همچنان توفنده آرمان‌های خودش را دنبال می‌کند.
 
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: دشمنان هم با ابزارهای مختلف تلاش می‌کند داشته‌های ما و انقلاب را ناچیز بیانگارد و نقاط ضعف و کاستی را برجسته کند و تصویری وارونه ارائه کند.
 
شریف با اشاره به اینکه برهه‌ای از کشور در دست آمریکا و انگلیس بود و به گفته خودشان بین ۳۰_۸۰هزار مستشار در کشور ما داشتند افزود: آن‌ها با فرهنگ و تاریخ و جامعه آشنا هستند و به اصطلاحی رگ خواب کشور ما را می‌دانند و این کار ما را سخت‌تر می‌کرد.

پیوستگی امام و امت معادلات دشمن را بهم ریخت

وی ادامه داد: اما آنچه تمام معادلات آن‌ها را در دفاع مقدس و انقلاب و ...بهم ریخت رابطه مردم ایران با رهبری حضرت امام و پیوستگی امام و امت بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفکیک و تشخیص بین تصویرسازی واقعی و مجازی دشوار است اضافه کرد: دشمن در فضای رسانه‌ای و انتقال پیام توانسته‌است خوب عمل کند اما مهم این است که در بیشتر مواقع دچار خطای محاسباتی می‌شود.
 
شریف با بیان اینکه دشمن در محاسبات خود متوجه رابطه مردم ایران با رهبری و وابستگی به اعتقادات، ولایت و شور و حرارت انقلابی نشده اذعان کرد: پیوستگی امام و امت تقریبا همه محاسبات دقیق آنها را دچار چالش کرد و با هدایت الهی و رهبری امام راحل و وجود امت و اداره کنندگان کشور، دوران جنگ به فرصت طلایی تبدیل شد، هرچند خسارات زیادی دادیم و فرزندان برومند ایران به شهادت رسیدند و یک توقف هشت ساله در روند کشور پیش آمد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه تقریباتمام رسانه‌های بیگانه جمله پرتکرار اینکه «سپاه و بسیج چکار می‌توانند در جنگ انجام دهند» و «آن ها وقتی آموزش دیده نیستند چگونه وارد کارزار جنگ شده‌اند؟» افزود: با جنگ رسانه‌ای می‌خواستند این تصور را در ذهن مردم بگنجانند که نمی‌توانند در برابر ارتش آموزش دیده مقاومت کنند.

تلاش ۴۵ ساله دشمن برای گرفتن داشته‌های ملت

وی افزود: دشمن امروز درصدد گرفتن داشته‌های ملت مثل ایمان، توکل، ابتکار و خلاقیت و شجاعت از ملت ایران است و نداشته‌ها را می‌خواهند جایگزین کنند و این روند ۴۵ سال است که امتداد دارد.
 
سردار شریف بیان کرد:در رویارویی با رژیم منحوس اسرائیل نیز همین روند ادامه داشت و برخی از رسانه‌های داخلی با زبان نصیحت و دلسوزی می‌گفتند که اسرائیلی‌ها به دنبال پهن کردن دام برای جنگ بین ایران و آمریکا هستند و با این کار خسارت‌های بزرگی به کشور می‌شود‌.
 
وی با اشاره به اینکه آن‌ها داشته‌ها و توانمندی‌های کشور را باور نداشتند و نداشته‌های دشمن یا حداقل داشته‌های دشمن را خیلی برجسته کرده بودند اذعان کرد: اما ایران به گونه‌ای عمل کرد که دشمن ضربه کاری بخورد و در این بین ایران هم آسیب نبیند که همین امر هم محقق شد.

عملیات وعده صادق مبدا نگاه‌های ما به توانمندی‌های کشور 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: عملیات وعده صادق یک مبدأ جدیدی برای نوع نگاه ما به توانمندی‌های کشور و درک شناخت شرایط دشمن بود و پس از وقوع عملیات خیلی‌ها متوجه شگرد دشمن شدند.
 
وی افزود: در حالی که در همان ساعات اولیه پس از عملیات وعده صادق رژیم صهیونسیتی اعلام کرد ۹۹ درصد پهبادها و موشک‌ها رهگیری و زده شدند اما واقعیت نمایان شد و همه متوجه شگردهای دشمن شدند .
 
شریف تصریح کرد: عملیات وعده صادق صرفا عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونسیتی بود که به لطف خدای متعال و دعای امام عصر (عج) و به برکت اخلاص رزمندگان موجب شگفتی نظامیان برجسته دنیا شد و همینطور میزان توانمندی و اقتدار ایران اسلامی و ضعف دشمن مشخص شد.
 
این مسئول ارشد نظامی تصریح کرد: در دوران کرونا هم علیرغم تحریم‌های دشمن کشور پنج واکسن تولید کرد واکسن‌هایی که مورد تایید سازمان‌های جهانی بود.

ابهت پوشالی دشمن با عملیات وعده صادق شکست 

وی ادامه داد: امروز در دنیا منفورتر از رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها وجود ندارد و نیاز است انعکاس و تبیین عمق ریاکاری و نفاق جنایتکاران عالم که مدعی حقوق بشر هستند باید به یک گفتمان فراگیر تبدیل شود.

سخنگوی سپاه پاسداران اضافه کرد: حرف اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا فقط یک حرف است که به ظلم و جور علیه مردم فلسطین پایان داده شود.

شریف گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در برابر افکار عمومی دنیا کم آورده‌اند و بعد از ۷۴ سال شرایط طوری شده رژیمی که خود را شکست ناپذیر معرفی می‌کرد، با شکست‌های راهبردی بزرگ و مفتضح مواجه شده‌ است.

این مسئول تشریح کرد: صهیونیست‌ها سه پیروزی را در جنگ با غزه برای خود متصور می‌شدند که یکی آواره کردن مردم غزه، نابودی حماس و آزادی اسرا اما تاکنون به هیچ کدام از این آن‌ها دست نیافته‌اند.

غزه نماد و الگوی مقاومت

وی با بیان اینکه باید مردم غزه را الگو و اسوه و نماد مقاومت نامید تاکید کرد: رزمندگان دلیر حماس و جهاد اسلامی ۷ ماه است که ایستادگی کردند و ضربات سخت نظامی به تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی صهیونیست‌ها وارد کردند که همچنان ادامه دارد و با تلاش آن ها ابهت پوشالی دشمن برملا شد. 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: عملیات وعده صادق در پاسخ به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید چراکه افزایش اعتماد به نفس رزمندگان جهاد اسلامی و حماس و مردم فلسطین و اتحاد ان‌ها برای اسرائیلی ها ضربه مهلکی محسوب می‌شود.

شریف اضافه کرد: آن ها ۷۵ سال با امپراطوری رسانه‌ای و مظلوم نمایی، خود را مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کردند اما بعد از عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق، در عرصه دفاعی، نظامی و افکار عمومی شکست خوردند و ماهیت و چهره غیرواقعی که از خود ساخته بودند برملا شد. آن ها یقینا بازنده معرکه هستند.

روابط عمومی‌ها امید آفرینی کنند 

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی پیشرو، هوشمند و الهام بخش است، گفت: منکر نواقص و کاستی‌های موجود نیستیم اما از توانمندی‌های کشور، عظمت نیروی انسانی و فهیم، معادن، امکانات بسیار غنی، موقعیت جغرافیایی و امکانات مختلف بالایی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: نارسایی‌ها باید از طریق ساز و کار رسانه‌ای و افکار عمومی به اطلاع دست‌اندرکاران و مسئولان رسانده شود و مسوولان هم با پاسخگویی و انجام کار به موقع، گام موثری در خدمت به مردم بردارند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: روابط عمومی‌ها نقش بسیار موثری در امیدآفرینی دارند و می توانند با تبیین عملکرد خوب دستگاه‌های مربوطه و انعکاس دلسوزانه نارسایی‌ها و پیگیری حل آن ها امید آفرینی کنند و امید را در مردم ایجاد و راه انقلاب را ادامه دهند.


انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان