۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین اشتغال ۴۰۰ هزار نفر در واحدهای دانش‌بنیان کشور
کد خبر: ۳۶۸۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۵ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

اشتغال ۴۰۰ هزار نفر در واحدهای دانش‌بنیان کشور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: اکنون ۴۰۰ هزار نفر در ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان کشور مشغول به کار هستند.

اشتغال ۴۰۰ هزار نفر در واحدهای دانش‌بنیان کشور
به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاح طرح توسعه خط تولید نخ ATY اظهار کرد: اگر شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان در واحد تولیدی خود مراکز نوآوری ایجاد کنند تا تیم‌ها و گروه‌های دارای تحقیقات نوآورانه بتوانند مستقر شوند، در صورت موفقیت به ازای هر تیم مستقر شده تا سقف یک میلیارد تومان، حمایت قابل تبدیل به بلاعوض به شرکت میزبان پرداخت می‌شود.
 
وی افزود: از دو مجموعه بزرگ تولید رزین‌های راهبردی در صنعت کشور شامل صنعت خودرو، لوازم خانگی ،صنعت کفش و واحد تولید نخ بازدید شد و عملکرد این واحدها نشان‌دهنده این است که کالاهای اساسی و زیرساختی برای سایر مجموعه صنایع پایین دست تولید می‌کنند.
 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حاشیه این بازدید بیان کرد: این واحدهای تلاش‌گر و موفق تشویق می‌شوند و از آن‌ها حمایت می‌شود تا بتوانند از اعتبار مالیاتی در توسعه واحدهای تحقیقاتی استفاده کنند.
 
این معاون با اشاره به اشتغال‌زایی این حوزه مطرح کرد: اکنون ۴۰۰ هزار نفر در ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان کشور مشغول به کار هستند.
 
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حمایت‌ها در این حوزه ادامه داد: توجه به حوزه‌های انرژی، سلامت، تجهیزات پزشکی، حوزه معدن، آب ، اقلیم و محیط زیست و حوزه‌های تکنولوژی از مهم‌ترین موضوعات دارای اولویت حمایت در زمینه تحقیق و توسعه فناورانه است.
 
وی اضافه کرد: بهترین حمایت از شرکت‌های فعال که کار راهبردی انجام می‌دهند این است که با استفاده از اعتبار مالیاتی بتوانند واحد‌های تحقیق و توسعه خود را از طریق ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده فناوری ارتقا دهند. 
 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ابراز کرد: واحد‌های تولیدی که درون شرکت تیم‌های نوآوری مستقر هستند، به ازای هر تیم تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با شرایط ویژه دریافت خواهند کرد.
 
 
مسائل مدیریتی و قواعد و آیین‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های تولیدی دارای واحدهای تحقیقاتی در هیات دولت است و از طریق مجموعه‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان