۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین تشکیل کمیته نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۴ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:

تشکیل کمیته نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مقرر است علاوه‌بر نظارت‌های مکرر، یک کمیته‌ای مجدد مامور نظارت بر کیفیت تولید آرد در کارخانه و تولید نان در نانوایی باشد تا نانی که به دست هم استانی‌های عزیز می‌رسد از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

تشکیل کمیته نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شامگاه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه کارگروه مشترک تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین به ریاست محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار و تعدادی از مسئولان استانی، در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

علی رحمانی در این جلسه در خصوص مصوبات کارگروه مشترک تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از اقدامات سال گذشته همه دستگاه‌های که در ستاد تنظیم بازار فعالیت می‌کنند، ارائه شد، گزارشی خوبی از میزان تولید مرغ داشتیم که 43 درصد افزایش جوجه‌ریزی و 29 درصد افزایش تولید مرغ را داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت توزیع لاستیک خودرو و کالاهای اساسی و تامین خوراک ارائه شد که نشان داد سال گذشته سالی آرام و به نسبت استان‌های کشور با رشد تولید را نسبت به سال‌های گذشته سپری کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین بیان کرد: در این جلسه برنامه سال جدید در خصوص بخشی از کرایه مربوط به حمل آرد مطرح و تصویب شد، همچنین در نحوه توزیع لاستیک که به منظور ایجاد نظم در سامانه جدید اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: گزارشاتی را اتاق اصناف راجع به نحوه کنترل بازار و میزان بازدید و نظارت‌ها و احکامی که در این نظارت‌ها صادر شده است دریافت کردیم.

رحمانی با بیان اینکه رشد خوبی در زمینه تولید بعضی از محصولات در دو ماهه اخیر داشتیم، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی برای خرید گندم آغاز شده است، عوامل تولید گندم در این جلسه معرفی شده و نحوه عملکردشان به تصویب رسید.

وی افزود: امید است امسال بتوانیم در کیفیت و مقدار گندمی که خریداری می‌شود نسبت قبل رشد قابل توجهی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در این جلسه مباحثی در مورد کیفیت آرد استان مطرح شد، برای افزایش کیفیت نان سنگک اختلاط گندم با کیفیت خارجی با گندم‌های تولیدی خوزستان به نسبت 35 درصد را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به مباحثی که در نحوه عمل‌آوری و پخت نان در این جلسه مطرح شد که مقرر گردید علاوه بر نظارت‌های که به صورت مکرر انجام می‌شود، یک کمیته‌ای مجدد مامور نظارت بر کیفیت تولید آرد در کارخانه و تولید نان در نانوایی باشد تا نانی که بدست هم استانی‌های عزیز می‌رسد از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

گفتنی است، در اولین ستاد تنظیم بازار سال 1403، علاوه‌بر گزارش عملکرد دستگاه‌های مرتبط با کالاهای اساسی در سال 1402، در خصوص آخرین وضعیت تأمین توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی توسط جهاد کشاورزی گزارش داده شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت رسیدگی به پرونده‌های اداره کل تعزیرات حکومتی و گزارش اتاق اصناف مرکز استان در خصوص آخرین اقدامات نظارتی بر مبنای تفاهنامه جدید ارائه داده شد.
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان