۰۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۱۸ یکشنبه

صبح قزوین چشمه نور قزوین را از خواب زمستانی بیدار کردم
کد خبر: ۳۶۸۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

چشمه نور قزوین را از خواب زمستانی بیدار کردم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: پروژه چشمه نور قزوین را از خواب زمستانی بیدار کردیم و مکاتباتی را با سران قوا و مسئولان مربوطه داشتم و معتقدم اگر نیاز باشد برای تحقق این پروژه حتی جانم را هم می‌دهم.

چشمه نور قزوین را از خواب زمستانی بیدار کردم

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نشست خبری فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم و دوازدهم، عصر روز گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدبیگی در این جلسه با اشاره به اهمیت رسالت رسانه‌ها اظهار کرد: حتی اگر کارهایی را کرده باشیم اما به اطلاع مردم نرسد گویی کاری انجام نشده است. از این رو برای ارتباط مستمر با رسانه‌ها پاسخگوی آنها بوده و هفت نشست خبری برگزار کردیم.

وی افزود: در بحث معیشت و استخدام خبرنگاران هم تلاش کردیم که در این مسیر گاهی موفق و گاهی هم شکست خوردیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اذعان کرد: علی رغم اینکه بسیاری از اخبار و اطلاعات را داشتم اما سعی کردم فضای خبری استان را در رابطه با خودم و اخباری که منتقل می‌کنم به شکل امانت‌دارانه اداره کنم.

موافق بعضی از توئیت‌بازی‌های مسئولان نیستم 

این مسئول عنوان کرد: موافق بعضی از توئیت‌بازی‌ها یا گفتگوهای فضای مجازی بین مردم و مسئولان از حوزه مسئولان نیستم اما مردم حق دارند در این فضا مطالبه داشته باشند.

محمدبیگی گفت: من این گله را دارم که می‌شود جامعه را بدون سر و صدا اداره کرد؛ گاهاً بعضی از اخبار و توئیت‌هایی که از سوی مسئولان منتشر می‌شود نیز فضای جامعه را متشنج می‌کند و آرامش ذهنی مردم را بر هم می‌زند.

وی تصریح کرد: برای وحدت و همدلی بین مسئولان تلاش کردم و در قوه قضائیه و دولت سعی بر حفظ حرمت داشتیم اما این به معنی عدم مطالبه‌گری برای مردم نبوده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: از زمان ورود به مجلس 48 قانون نگاشتیم که 19 قانون چهره اقتصادی دارد که آخرین قانون هم اصلاح قانون تجارت با هزار و 600 ماده قانون که یکی از عریض و طویل‌ترین قوانین که از سال 1340 مانده بود و نیاز به اصلاح داشت.

این مسئول تاکید: تلاش کردیم قانون‌گذاری ما بنا بر روش مسئله‌محوری و حل مسئله باشد و حل‌کننده مسائل اقتصادی، زیرساختی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی باشد. کسانی که می‌گویند مجلس یازدهم اقتصادی نبود اتفاقاً اقتصادی‌ترین مجلس بودیم.

محمدبیگی ابراز کرد: در حوزه زنان و خانواده تلاش ما این بود که یک ساختار جمعیتی در مجلس ایجاد کنیم و نه تنها یک ساختار بلکه توانستیم دو ساختار را ایجاد کنیم. که اولین آن کمیته جمعیت و دومین هم کمیسیون مشترک طرح تعالی و جوانی جمعیت را ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: در آبان 1400 قانون جامع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ایجاد کردیم. بیش از 9 مدل حمایت از زنان در قانون جوانی جمعیت را درج کردیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: از کسانی که جلوی حضور ما را برای حضور در کنوانسیون‌های بین‌المللی جمعیت و خانواده را گرفتند گلایه داریم. این درحالی است که قانون جوانی جمعیت یک قانون پایه بوده و از قوانین فاخر در حوزه حقوق بشر است.

این مسئول با اشاره به ارتقاء شغلی در کشور گفت: در عرصه اشتغال با تصحیل صدور مجوزهای کسب و کار توانستیم یک میلیون شغل را در دو سال گذشته رقم بزنیم.

 اعتبارات محرومیت‌زدایی استان قزوین را 11 برابر کردیم

محمدبیگی عنوان کرد: در حوزه استانی اعتبارات محرومیت‌زدایی استان قزوین را 11 برابر کردیم و در حوزه سلامت استان در این چهار سال تعداد 80 پروژه را ایجاد کردیم که ارزش تقریبی آن 6 هزار میلیارد تومان است که تا الان 3 هزار میلیارد تومان آن افتتاح شده است.

وی اذعان کرد: برای دو برابر شدن تخت‌های بیمارستانی تلاش کردیم و چهار طرح بیمارستانی عمده و چندین طرح کوچک بیمارستانی، درمانگاهی، مرکز جامع سلامت، پذیرش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی و ایجاد و راه‌اندازی دانشکده داروسازی را در کارنامه داریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تخت‌های آی سی یو استان دو برابر شد و تعدادی دستگاه‌های پیشرفته را برای اولین بار وارد استان کردیم. در حوزه متخصصین هم توانستم 30 تا 50 پزشک را برای استان سهمیه بگیرم.

این مسئول افزود: گازرسانی به 99 روستای استان در کارنامه ما است که برای 20 روستای جدید هم توانستیم مجوز اخذ کنیم و این نهضت تا زمان گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار ادامه دارد.

محمدبیگی گفت: در جهاد آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) در مجلس شکل گرفت که اعتبار 13 هزار میلیارد تومانی برای استان در نظر گرفتیم که هر چند تا کنون 15 الی 16 درصد آن محقق شده است و با وجود اینکه این بودجه به شکل ساختاری در برنامه و بودجه قرار نگرفته اما توانستیم با کمک بسیج سازندگی و دستگاه‌ها بحث پروژه‌های آبرسانی به 130 روستای دارای تنش آبی را انجام دهیم.

 وی تاکید کرد: پروژه چشمه نور قزوین را از خواب زمستانی بیدار کردیم و اولین نماینده‌ای بودم که چشمه نور را به شکل ویژه پیگیری کردم و مکاتباتی را با سران قوا و مسئولان مربوطه داشتم و معتقدم اگر نیاز باشد برای تحقق این پروژه حتی جانم را هم می‌دهم چون پروژه‌ای بسیار مهم، دارای مرجعیت علمی در منطقه و جهان است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه عفاف و حجاب معتقد هستم که هیچگاه جلوی پیشرفت نمی‌گیرد بلکه عفاف و حجاب متضمن سلامت و پیشرفت خانواده و پیشرفت علمی و اقتصادی ما است.

محمدبیگی در پایان گفت: علی رغم اینکه 32 دستگاه در مورد عفاف و حجاب تکلیف دارند اما به تکالیف خود عمل نمی‌کنند و تعداد کمی هستند که این قانون را اجرا می‌کنند و نیروی انتظامی جور همه این دستگاه‌ها را به دوش می‌کشد که قدردان زحمایت انها هستیم.

انتهای خبر/ 1300

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان