۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین توجه ویژه دانشگاه‌های استان به فضای اقتصادی و کارآفرینی برای دانشجویان
کد خبر: ۳۶۸۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۲ ساعت: ۱۷:۱۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین عنوان کرد:

توجه ویژه دانشگاه‌های استان به فضای اقتصادی و کارآفرینی برای دانشجویان

استاندار قزوین با اشاره به رتبه نخست استان قزوین در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان‌ گفت: صرف نظر از این رتبه‌بندی‌ها شایسته است دانشگاه‌ها تبدیل به فضای اقتصادی و کارآفرینی شود و فارغ‌التحصیلان آنها وارد بازار کار با ارزش افزوده بالا شوند. 

توجه ویژه دانشگاه‌های استان به فضای اقتصادی و کارآفرینی برای دانشجویان
به گزارش حوزه علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌‌عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین به همراه استان اردبیل رتبه نخست مشترک در حوزه اقتصاد دانش بنیان را کسب کرده است که مطلوب ارزیابی می‌شود و از دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر می‌شود.
 
وی افزود: نقطه ضعف استان اقدامات دانشگاه‌های در حوزه‌های ماموریتی است و علی رغم اینکه وزارت علوم هم سیاست‌هایی را در این زمینه اتخاذ کرد ولی دانشگاه‌های استان در بعضی شاخص‌ها حد نصاب ممتاز را کسب نکرده‌اند و همین موضوع امتیاز استان را کم کرده است.
 
اعلایی گفت: صرف نظر از این رتبه‌بندی‌ها شایسته است دانشگاه‌ها تبدیل به فضای اقتصادی و کارآفرینی شود و فارغ‌التحصیلان آنها وارد بازار کار با ارزش افزوده بالا شوند. 
 
استاندار قزوین با بیان اينکه صندوق پژوهش و نوآوری باید تقویت شود، اضافه کرد: تامین مالی برای شرکت‌های دانش بنیان جدی است چراکه دريافت تسهیلات برای شرکت‌ها چالش‌هایی را به همراه دارد و به همین دلیل تقویت صندوق از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: صندوق باید در زمینه تقویت خود و افزایش سرمایه جدیت و همیت بیشتری داشته باشد و باید مشارکت شرکت‌ها را به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و سرمایه صندوق باید تا پایان سال به یک عدد قابل توجه برسد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان