۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین جشنواره روستایی و عشایری قزوین پررونق‌تر از سال گذشته
کد خبر: ۳۶۸۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین عنوان کرد:

جشنواره روستایی و عشایری قزوین پررونق‌تر از سال گذشته

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین گفت:استقبال خوبی از جشنواره روستا و عشایر استان صورت گرفت و بازخوردهای خوبی داشتیم که ما را برای ادامه مسیر استوارتر خواهد کرد.

جشنواره روستایی و عشایری قزوین پررونق‌تر از سال گذشته
احمدخورگامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص جشنواره دستاوردهای روستایی و عشایری استان قزوین، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای روستایی و اعشایری استان قزوین با برپایی 130 غرفه در محل شرکت نمایشگاه بین‌المللی قزوین با هدف شناساندن ظرفیت‌های روستاهای استان و کمک به اقتصاد روستا برپا شد.

وی افزود: در این نمایشگاه به مدت پنج روز توانمندی‌ها تولیدی، کشاورزی و دامی، ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی روستاها استان برای هم‌استانی‌ها به نمایش گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره روستاییان با مشارکت دهیاران و تولیدکنندگان در ۱۹ بخش از ۶ شهرستان استان قزوین، تولیدات و دستاوردهای خود از قبیل صنایع دستی، فرآورده‌های لبنی و همچنین کالاهای خوراکی و پروتیینی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.



وی ادامه داد: همچنین هفت سیاه چادر متعلق به ایلات و عشایر استان قزوین با فرهنگ و سنت مختلف در راستای شناساندن فرهنگ خود به مخاطبان و ایجاد زمینه کسب‌ و کار برای عشایر رپا شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

خورگامی تاکید کرد: مهم‌ترین هدف از برپایی این نمایشگاه کمک به اقتصاد روستا و ایجاد زمینه تبلیغی و فروش محصولات کشاورزی، دامی و شناساندن ظرفیت‌های روستایی قزوین برای هم‌استانی‌ها و سایر کشورها است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یادآور شد: فعالیت روستائیان در این نمایشگاه منوط به فروش محصولات کشاورزی و دامی نبود، بلکه حتی روستای‌هایی با ایجاد کارگاه تولید مبل و کارگاه میوه خشک‌کنی با کیفیت بالا و صادراتی برای زمینه اشتغال بیش از 50 نفر را از روستائیان را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور چهار سفیر در مراسم افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: امسال سفرای کشورهای کره جنوبی، نیکاراگوئه، نیوزلند و فیلیپین و 18 مهمان خارجی از غرفه‌های روستایی و ظرفیت‌های اقتصادی آنان بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مهمانان خارجی قبل از حضور در نمایشگاه در محل بوم گردی الولک اقامت داده شده و از مناطق مختلف الموت و قلعه الموت نیز بازدید کردند.

وی افزود: از اتفاقات خوب این نمایشگاه ایجاد همدلی و تعامل بین مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی با دفتر روستایی و عشایری استانداری، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و... بود، طوری همه در راستای یک هدف در رفع خلاها تلاش کردند.



خورگامی اظهار کرد: مقرر شده است هر سال در همین تاریخ نمایشگاه دستاوردهای عشایری و روستایی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شود و برپایی این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی این مجموعه ثبت شده است.

وی گفت: استقبال خوبی از نمایشگاه چه طرف غرفه‌داران و چه مردم بازدیدکننده صورت گرفت و بازخوردهای خوبی داشتیم که ما را برای ادامه مسیر استوارتر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌‎المللی استان قزوین بیان کرد: ایجاد فضای تبلیغی برای بوم‌گردهای استان، معرفی توانمندهای تولیدی و گردشگری برای مشتریان از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه بود.

وی اظهار کرد: دستاورد این نمایشگاه تمام شدنی نیست بلکه در طول سال پیامدهای اقتصادی خود را برای روستائیان خواهد داشت.

خورگامی در پایان گفت: سال گذشته الموت غربی و شرقی دو غرفه جداگانه داشتند، اما امسال با ایجاد یک خانه روستایی تحت عنوان الموت در این نمایشگاه محصولات و ظرفیت‌های خود را در معرض نمایش گذاشته بودند که نشان از وحدت و یکپارچگی آنان بود.

انتهای خبر/2001  
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان