۱۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۷ دوشنبه

صبح قزوین معافیت‌های مالیاتی راهکاری برای جهش تولید
کد خبر: ۳۶۸۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صمت استان قزوین عنوان کرد:

معافیت‌های مالیاتی راهکاری برای جهش تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه راهکارهای مقطعی جوابگوی مسئله اقتصاد نیست، گفت: معافیت‌های مالیاتی راهی برای تشویق کارفرمایان برای اشتغال‌زایی است.

معافیت‌های مالیاتی راهکاری برای جهش تولید
محسن رستمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ با توجه به نامگذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری درباره چگونگی نقش‌آفرینی مردم در جهش تولید اظهار کرد: بدون شک مردم می‌توانند به روش‌های مختلف در این امر مشارکت داشته باشند به طور نمونه افرادی که تخصص و توان کافی برای تولید دارند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بخش تولید مشارکت نمایند.
 
وی ادامه داد: خرید کالای ایرانی و همچنین مشارکت در فروش و صادرات کالاهای ساخت داخل یکی از مواردی است که مردم می‌توانند در تحقق شعار سال مشارکت نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در خصوص اقدامات عملی انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و بر مبنای دستورالعمل‌های صادره چند دسته کار انجام شده است یکی از کارهای انجام گرفته در این حوزه معرفی طرح‌های شاخص و ویژه استان منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و تصویب آن در دبیرخانه است که پس از تصویب ضمن رصد و پیگیری اقدامات انجام شده در طرح‌ها مشکلات آن‌ها با اولویت ویژه در کارگروه‌های استانی و کشوری مورد پیگیری قرار گرفته و تا حد امکان رفع شدهاست همچنین در حوزه تسهیلات و تامین مالی نیز این طرح‌ها در اولویت قرار گرفته که ماحصل آن بهره‌برداری چند طرح در سنوات گذشته است.

این مسئول اضافه کرد: دومین موضوع داخلی‌سازی تولیدات و محصولات است که این امر در شرایط تحریمی بسیار موثر و راهگشا بوده است که نتیجه این موضوع علاوه‌بر جلوگیری از خروج ارز، ممانعت از تعطیلی برخی از صنایع است که این محصولات مورد نیاز آنها بوده است.

نقش موثر کارگران در جهش تولید 

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین در بیان نقش موثر کارگران از زمان جنگ تا حال حاضر ادعان کرد: کارگران بسیجی در دوران دفاع مقدس همواره دوشادوش دیگر اقشار جامعه حضور داشتند و از کیان این مرزوبوم دفاع کردند. این قشر از جامعه اکنون نیز برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان با تمام توان در حال ارائه خدمات بوده تا چراغ واحدهای تولیدی روشن و چرخشان در گردش باشد.

وی ادامه داد:کارگران دیروز در جبهه رودررو با دشمن و امروز در خط تولید همچنان پای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستاده و نقش مؤثری در گردش تولید ملی ایفا می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به نقش بسیج به ویژه بسیج کارگری در شرایط فعلی و ارتقاء بهره‌وری تولید ملی تاکید کرد: بسیج کارگری می‌تواند با ایجاد انگیزه، روحیه جهادی و نشر روحیه بسیجی در بین کارگران و کارفرمایان باعث به وجود آمدن حس همدلی و ایثار و مقابله با سختی‌ها را در میان این قشر از جامعه گسترش دهد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین افزود: پیگیری‌های مجدانه و حضور میدانی و همچنین  پیگیری مطالبات و مشکلات کارگران در بهره‌وری می‌تواند موثر باشد و بسیج کارگری در این مهم نقش خود را به خوبی ایفا کند.

طرح‌های مقطعی جوابگوی مسئله اقتصاد نیست

رستمی با بیان اینکه اشتغال همواره یکی از موارد مهم و اساسی هر جامعه صنعتی به شمار می‌رود، اظهار کرد: اشتغال اصلی‌ترین راه کسب معیشت آدمی است و به شکل غیرمستقیم بر زندگی بشر تاثیرگذار است؛ بنابراین در جهان پرشتاب مسئله اشتغال توجه بسیاری از سیاست‌گذاران، دولت‌مردان وکارشناسان را به خود جلب نموده است.
 
وی با بیان اینکه طرح‌های مقطعی جوابگوی مسئله اقتصاد نیست، اضافه کرد: اگرچه خوشبختانه استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و تا حدودی بیکاری در استان حل شده است اما یکی از بهترین راه‌های ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در بخش‌های اقتصادی استان است.
 
این مسئول تاکید کرد: به بیان دیگر در حال حاضر و در شرایط تحریمی و رکود و هزینه‌های سنگین جامعه که تا حدی از عوامل بیرونی و جهانی متأثر است، برای ایجاد اشتغال پایدار و جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز ایجاد مشوق برای سرمایه‌گذاران داخلی امری ضروری است که از جمله می‌توان به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و به تبع آن کاهش نرخ تسهیلات پرداختی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با هدف کاهش هزینه‌های تامین‌ مالی بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و انتظار می‌رود این امر منجر به رشد اقتصادی شود.
 
رستمی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که تشویق کارفرمایان برای افزایش و ایجاد اشتغا‌ل‌زایی، معافیت‌های مالیاتی ابزاری کارآمد در دست دولت و مجلس است، دولت‌ می‌تواند بر اساس دو شاخص مدت زمان و درصد معافیت مالیاتی، انواع مختلفی از طرح‌ها را تدوین و اجرا کند. راه‌اندازی کسب‌ و کار‌های جدید در مناطق محروم نیز از جمله مهم‌ترین اهداف این‌گونه طرح‌هاست.

انتهای خبر/1404
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان