۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین برگزاری دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۵ ساعت: ۲۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دومین جشنواره روستایی و عشایری از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین
لیلا غریب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با هدف معرفی و شناساندن ظرفیت و توانمندی‌های روستاها در حوزه‌های گردشگری، تولید مواد غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی و فروش آن‌ها به همراه معرفی بازی و موسیقی‌های محلی برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تشریح کرد: این جشنواره توسط مردم روستاها و دهیاران و شوراها و همکاری شورایاری‌ها با برپایی غرفه‌ها و معرفی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری، اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی به همراه پایکوبی اقوام ایرانی با برنامه‌های شاد و جانبی دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره، استان قزوین میزبان شماری از سفرای کشورهای خارجی و مسئولان ملی است. 
 
این مسئول افزود: عشایر کوچ‌نشین استان نیز همچون سال گذشته در این جشنواره حضوری فعال خواهند داشت و با برپایی سیاه چادرها، سطح توانمندی‌ها و محصولات تولیدی، دامی و کشاورزی خود را به معرض دید عموم، علاقه‌مندان و شهروندان قرار خواهند داد.
 
غریب خاطرنشان کرد: این مراسم همزمان با آئین سنتی طلب باران یا همان پنجاه بدر قزوینی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی طی مدت پنج روز از 17 الی 21 اردیبهشت ماه در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ به معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان