۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین سمینار نسل جدید طراحی سازه با هوش مصنوعی
کد خبر: ۳۶۷۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۸ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛

سمینار نسل جدید طراحی سازه با هوش مصنوعی

سمینار روش‌های نوین طراحی سازه با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در طراحی جدید سازه‌ها روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۳، در دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، سالن اجتماعات خوارزمی برگزار می‌شود.

سمینار نسل جدید طراحی سازه با هوش مصنوعی
مجید امین افشار در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور مهارت‌افزایی و توسعه اشتغال دانشجویان در زمینه‌های دانش‌بنیان، برگزاری نشست‌های تخصصی در رشته‌‌های مختلف را با همکاری شرکت‌های پیشگام فناور دنبال می‌کند.
 
معاون مرکز رشد واحدهای فناور و توسعه کارآفرینی بیان کرد: رویکرد مهندسی بر پایه هوش مصنوعی در تسهیل ارائه خدمات طراحی و مشاور، نه تنها یکی از محورهای به‌روز و جذاب میان شرکت‌های مشاور و طراح است، بلکه با توجه به‌ مبانی پژوهشی عمیق و نوین استفاده شده، در میان دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مورد استقبال واقع شده است.
 
 
افشار ادامه داد: علاقه دانشجویان به این تکنولوژی نیز برگزاری سمینار را توسط مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فراهم نموده است.
 
 
وی تشریح کرد: در این راستا، سمینار روش‌های نوین طراحی سازه توسط شرکت پارنو با همکاری مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با موضوعیت کاربرد هوش مصنوعی در طراحی جدید سازه‌ها روز دوشنبه 10 اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۳، در دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، سالن اجتماعات خوارزمی برگزار می‌شود.
 
 
عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: شرکت پارنو ارائه‌کننده نرم افزار مکمل برای نرم افزار «ایتبس»، از مجموعه نرم‌افزارهای شرکت CSI در طراحی سازه‌ها است.
 
 
افشار تاکید کرد: اخیراً با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قابلیت دیگری بر نرم‌افزار پارنو افزوده شده، به گونه‌ای که علاوه‌بر تهیه نقشه‌های جزئیات اجرایی و لیستوفر که در ویرایش‌های قبلی این نرم افزار بود، اکنون در تعیین و تشخیص مشخصات هندسی و مکانیکی مصالح و مقاطع و بارگذاري سازه مورد طراحی بر اساس نقشه‌های معماری به یاری مهندسان عمران طراح و مشاور پرداخته است.
 
 
وی در پایان گفت: مسئولان مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به منظور همگام شدن با پیشرفت‌های علمی کشور و جهان و به‌روزرسانی دانش طیف دانشگاهیان مولد و فناور، تدارک چنین سمينارها و نشست‌های تخصصی در علوم مختلف را از اهداف خود قرار داده‌اند و مدد و یاری جامعه بزرگ علمی کشور را در کنار توفیق الهی طلب می‌کنند.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان