۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین بی‌ثباتی قیمت‌ها سبب بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران اقتصادی شده است
کد خبر: ۳۶۷۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۶ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز:

بی‌ثباتی قیمت‌ها سبب بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران اقتصادی شده است

مدیر عامل شرکت شهرصنعتی البرز با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی نیازمند ثبات قیمت‌ها است، گفت: حمایت از صنایع خرد وکوچک و کارگاه‌های زود بازده می‌تواند در جهش تولید با مشارکت مردم نقش مهمی داشته باشد.

بی‌ثباتی قیمت‌ها سبب بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران اقتصادی شده است
کریم کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل موانع تولید و رکود در کشور بی‌ثباتی قیمت‌ها است، خصوصاً نرخ ارز که موجب بلاتکلیفی صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و تولیدی می‌شود. 
 
وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور و استان قزوین افزود: تحریم‌های اقتصادی کشور موجب کاهش واردات و در نتیجه افزایش تولید داخلی شده است و اکثر شرکت‌های صنعتی فعال شده‌اند و به سمت طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید حرکت کرده‌‌اند که اتفاق بسیار خوبی است و همین‌ها بیان‌گر موفقیت سیاست اقتصاد مقاومتی است .
 
 مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز اذعان کرد: بهترین روش تحقق شعار سال ۱۴۰۳ یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» رونق بازار بورس است و هدایت سرمایه‌های در دست مردم به بورس که سبب مشارکت مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید می‌شود.
 
وی اضافه کرد: ناگفته نماند این موضوع نیاز به ثبات بازارهای بورس و اعتماد سازی دارد که متاسفانه در دولت قبل اعتماد مردم به بورس از بین رفته است.
 
کریمی تاکید کرد: نکته دوم حمایت از صنایع خرد و کوچک و کارگاه‌های زودبازده است که می‌تواند در جهش تولید با مشارکت مردم نقش مهمی داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: به جای وام‌های کلان که به شرکت‌های بزرگ اختصاص داده می‌شود، اختصاص این وام‌ها به کارگاه‌های کوچک و در جهت اشتغال و رونق کارگاه‌های زودبازده می‌تواند بسیار موثر باشد.
 
وی ادامه داد: تحریک بازارهایی که مورد نیاز مردم هستند مثل مسکن که موجب افزایش تولیدات مرتبط و مشارکت مردم خواهد شد از دیگر اقدامات موثری در این زمینه است.
 
این مسئول در بیان اقدامات موثر در تحقق شعار سال ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری در صدور مجوزهای کسب و کار کار مهمی است که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی هم انجام شده است.
 
 مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز اظهار کرد: همچنین افزایش صادرات غیرنفتی و تسهیل و فراهم نمودن زمینه صادرات برای بخش خصوصی و هدف‌گذاری اتاق‌های بازرگانی برای صادرات به جای واردات می‌تواند برای جهش تولید بسیار موثر باشد. 
 
وی در خصوص نقش بسیج کارگری و کارخانجات تشریح کرد: بسیج همیشه نقش مثبت در افزایش بهره‌وری داشته و با تشکیل جلسات متعدد در شرکت‌ها و تبیین مشکلات و موانع تولید و نقش نیروی انسانی به عنوان بالاترین سرمایه کشور به وظیفه خود به نحو احسن عمل نموده است.
 
کریمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه اشتغال و فرصت‌های اشتغالی در استان قزوین بسیار مناسب است و الان بیشتر کارخانجات با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و دنبال کارگر می‌گردند اما برای اشتغال پایدار باید از کارگران حمایت شود و معیشت این قشر زحمتکش در نظر گرفته شود.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان