۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین تعیین تکلیف اتوبوس‌های گازسوز درون شهری قزوین
کد خبر: ۳۶۷۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خبر داد:

تعیین تکلیف اتوبوس‌های گازسوز درون شهری قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: وضعیت تبدیل ۳۳ دستگاه اتوبوس گازسوز که به دیزلی تبدیل شده بودند، پس از تائید در هیات تطبیق فرمانداری قزوین اجرایی می‌گردد.

تعیین تکلیف اتوبوس‌های گازسوز درون شهری قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افزود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده‌اند.

وی افزود: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌نماید، بر این اساس، سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می‌باشد اقدام نموده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره‌بردار به قیمت کارشناسی روز است.روش دوم نیز بهره‌بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در روش سوم بهره‌بردار می‌تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می‌تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان