۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین قزوین در رویدادهای حوزه زنان و دختران الگوی کشور است
کد خبر: ۳۶۷۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲ ساعت: ۶:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

قزوین در رویدادهای حوزه زنان و دختران الگوی کشور است

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رویداد دختران حاج قاسم و شیرین بیان که سال گذشته توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، می‌تواند برای کل کشور به الگوی موفق معرفی شود.

قزوین در رویدادهای حوزه زنان و دختران الگوی کشور است
سارا طالبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به سیاست‌های امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: امروز نیازاست روی نقش‌آفرینی هویت‌‌مندانه زنان در میادین مختلف مجاهدت شامل: جهاد تبیین، جهاد مادرانه و فرزندآوری، جهاد همسرداری و... کار کرد.
 
وی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های ما در امور بانوان گفتمان‌سازی نقش‌آفرینی هویت‌مندانه زنان ایران در عرصه‌های اولویت دار مجاهدت اعم از جهاد تبیین و جهاد پیشرفت است، هرچند اولویت مجاهدت بانوان در نقش‌آفرینی آنان در خانواده برای فرزندان و همسر و بعد از آن نقش‌آفرینی در اجتماع خواهد بود.
 
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: در این راستا نیازاست هویت زن ایرانی را بازسازی کرده و به دنبال الگوهای ماورایی نباشیم، شاید یک بانوی کارآفرین، یک مادر جهادی و یک بانوی علمی موفق بتوانند الگوی مناسبی برای نسل جدید باشند.
 
وی با اشاره به نیاز به معرفی و شناساندن الگوی سوم به نسل جدید اظهار کرد: الگوی زن سوم کسی است که حرکت او در امتداد مدل انقلاب اسلامی و برگرفته از زندگی حضرت زینب (س) و زنان بزرگ تاریخ اسلام است.
 
طالبی ادامه داد: خوشبختانه در تمام استان‌ها الگوی سوم تحق پیدا کرده اما به فراخور مناطق، مصادیق آن فرق می‌کند، اما آنچه برای ما مهم است این است که این الگو باید قابلیت روایت به صورت تصویر، شعر، داستان، پادکست و... را داشته باشد.
 
وی با اشاره به سیاست تبیین گفتمانی خاطرنشان کرد: این سیاست با بسترسازی گفتمانی از طریق رفع موانع، میدان‌سازی و نمونه‌سازی و همچنین از طریق خلق، برجسته‌سازی و توزیع روایت و در نهایت با تبلیع اندیشه‌ای به واسطه شبکه‌سازی، جریان‌سازی، محتوای اندیشه‌ای، توانمندسازی و بسترسازی تبلیغی به ثمر خواهد نشست.



برگزاری دوره معرفتی تشکیلاتی بانوی مجاهد با عنوان «بانوی مجاهد، پیشران جهاد تبیین»

مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی کشور گفت: آنچه در این چرخه اهمیت دارد گفتمان‌شناسی مبتنی بر روایت و تبلیغ و همچنین توجه به موضوع میدان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی است.
 
وی با اشاره به طرح بانوی مجاهد افزود: دوره معرفتی تشکیلاتی بانوی مجاهد با عنوان «بانوی مجاهد، پیشران جهاد تبیین» در دو بخش معرفت و میدان از سری رویدادهای الگوی سوم زن در تمام استان‌ها براساس ظرفیت بومی آن استان برگزار خواهد شد.
 
طالبی اظهار کرد: در این زمینه همچنین از بهمن ماه سال گذشته «رویداد مادران مقاومت»، با هدف روایت نقش‌آفرینی زنان در غزه برگزار شد که در آن تلاش شد به روایت جریان مقاومت و حمایت از غزه از پنجره حضور زنان در جهان بپردازیم.
 
وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود روایت پیشرفت بانوان در میدان مجاهدت است تا به آن افقی که مد نظر رهبری معظم انقلاب است دست پیدا کرد.
 
مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: یکی از مسیرهایی که کمک می‌کند ما بتوانیم در برابر دشمنان حرفی برای گفتن داشته باشیم، این است که بانوان ما بتوانند پیشرفت‌های در عرصه مختلف علم، خانواده، فرهنگ و ... به دست آورده‌اند به نحو شایسته روایت کنند.
 
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در این زمینه موضوع جمعیت، ارتقاء و توانمندسازی بانوان در راستای جهاد تبیین است.
 
طالبی با اشاره به ارتقای توان رسانه‌ای استان‌ها بیان کرد: همچنین به جهت تربیت کنشگران فرهنگی به دنبال تهیه محتوای متناسب با نیاز روز، گفتمان‌سازی و روایت در عرصه و طراحی رویدادهای فرهنگی گوناگون هستیم.
 
مدیرکل امور بانوان تبلیغات اسلامی کشور در پایان با اشاره به عملکرد خوب استان قزوین گفت: رویداد دختران حاج قاسم و شیرین بیان که سال گذشته توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، می‌تواند برای کل کشور به عنوان الگوی موفق معرفی شود.
 
انتهای خبر/ 2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان