۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین نمایشگاه معرفی مشاغل در دانشگاه کار قزوین دایر شد
کد خبر: ۳۶۷۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین:

نمایشگاه معرفی مشاغل در دانشگاه کار قزوین دایر شد

قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و آشنایی با بازار و محیط کار و همچنین آگاه ساختن اولیای دانش‌آموزان در مقاطع نهم و دوازدهم است.

نمایشگاه معرفی مشاغل در دانشگاه کار قزوین دایر شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حسن اسدی در نشست‌ خبری به مناسبت افتتاحیه پنجمین نمایشگاه معرفی مشاغل شهرستان البرز که صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه کار برگزار شد، اظهارکرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه کشور است که می‌تواند موتور پیشرفت کشور را پیش ببرد.
 
وی افزود: متاسفانه آموزش و تربیت نیروی انسانی طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود که با توجه به بحران نیروی انسانی که امکان دارد در سال‌های آتی با آن مواجه شویم، نیروی انسانی به حکم طلا خواهند بود.

قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین خاطرنشان کرد: اگر نیروی انسانی خوب آموزش داده و دانش‌آموزان در رشته‌های دبیرستانی و دانشگاهی خوب هدایت شوند، ارتباط درستی بین نیروی انسانی و بازار کار برقرار خواهد شد.

 
وی ادامه داد: نمایشگاه معرفی مشاغل ۵۴ غرفه دارد که در آن از ۵۲ نهاد و سازمان، پنج شرکت صنعتی و ۶ هنرستان شرکت کردند.
 
اسدی بیان کرد: در این‌نمایشگاه همچنین از برگزیدگان وام‌های خوداشتغالی سپاه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادهایی همچون فنی‌و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و هلال احمر که کار ویژه‌ای دارند؛ برای شناساندن به نسل جوان استفاده شده است.
 
وی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته قریب 5 هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع نهم و دوازدهم و ۳۰ درصد از خانواده‌های دانش‌آموزان از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
 
قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین بیان کرد: طی سال‌های اخیر آموزش و پرورش برنامه‌های هدایت تحصیلی خوبی برای دانش‌آموزان دارد، اما خانواده‌ها به دلیل تمرکز به دو تا چند رشته خاص فرزندان خود را به آن رشته‌ها سوق داده و فرآیند هدایت تحصیلی را مخدوش می‌کنند.
 
وی افزود: دعوت از اولیای دانش‌آموزان با هدف آشنایی آنان با دیگر رشته‌ها و سوق دادن فرزندان به رشته‌های کاربردی و دارای بازار کار صورت می‌گیرد.



برگزاری 40 کارگاه تخصصی در نمایشگاه معرفی مشاغل

اسدی یادآور شد: برگزاری ۴۰ کارگاه تخصصی برای شناسایی رشته‌های آموزشی و ارتباط تنگاتنگ دانش‌آموزان با محیط صنعت و بازار کار، برگزاری ۲۵ نشست آموزشی جهت هدایت تحصیلی و برپایی غرفه‌های مشاوره تحصیلی و شغلی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.
 
وی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز اول اردیبهشت الی پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب در صحن دانشگاه کار شهرستان البرز برقرار است.

قائم مقام دانشگاه کار واحد قزوین با بیان اینکه 17 هنرستان در سطح شهرستان البرز داریم، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و آشنایی با بازار و محیط کار و همچنین آگاه ساختن اولیای دانش‌آموزان در مقاطع نهم و دوازدهم است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه با دعوت از صنایع فعال در شهر صنعتی به دنبال این هستیم تا ارتباط بین رشته‌های تحصیلی کاربردی و بازارکار فراهم شود تا هم صنعت از فارغ التحصیلان رشته‌های کاربردی بهره ببرد و هم دانشگاه‌ها رشته‌هایی متناسب با نیاز بازار کار تعریف کنند.
 
اسدی اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه کار و یک هزار و 20 نفر در دانشگاه علمی و کاربردی کار مشغول به تحصیل هستند و قریب به 71 رشته در دانشگاه کار و 25 رشته در دانشگاه علمی و کاربردی تدریس می‌شود.
 
وی در پایان گفت: تمرکز اصلی ما در آموزش رشته‌های فنی چون نساجی و الکترونیک است که بالای 95 درصد از فارغ التحصیلان در این ‌رشته‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان