۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ۱۰ روستای قزوین در فهرست روستاهای هدف گردشگری
کد خبر: ۳۶۷۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قزوین خبرداد:

۱۰ روستای قزوین در فهرست روستاهای هدف گردشگری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از معرفی ۱۰ روستای استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش خبر داد و گفت: تاکنون روستاهای الولک، خرزان و پرچکوه به عنوان روستاهای هدف گردشگری در برنامه هفتم گنجانده شده است.

۱۰ روستای قزوین در فهرست روستاهای هدف گردشگری
علی خانجانیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ از معرفی ۱۰ روستای استان قزوین به عنوان روستاهای هدف گردشگری و بافت باارزش خبر داد و اظهار کرد: تا به امروز در جلسه‌ کارگروه ملی برگزار شده، روستاهای الولک، خرزان و پرچکوه به عنوان روستاهای هدف گردشگری در برنامه هفتم گنجانده شده است.

وی افزود: همچنین روستای فشک به عنوان روستای با بافت باارزش شناسایی و معرفی شده که اقدام ارزشمندی است، زیرا پس از تصویب و ابلاغ در کارگروه ملی و قرار گرفتن در لیست روستاهای مصوب، منبع تامین اعتبار طرح، از منابع ملی خواهد بود که اعتباراتی با مقیاس مناسب به هر روستا طی چند سال تخصیص می‌یابد، به نحوی که در پایان برنامه هفتم، اجرای طرح حتما باید به بهره‌برداری برسد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تا به امروز همین ۴ روستا مورد تایید در سطح ملی قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص روستاهایی دارای ویژگی‌های گردشگری و شرایط ویژه‌ در حال انجام است و امیدواریم در جلسات آتی همه ۱۰ روستای مدنظر استان در سطح ملی به عنوان روستای هدف گردشگری و بافت باارزش معرفی شود.

اقتصاد روستائیان تقویت می‌شود

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سند توسعه توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی عنوان کرد: اواخر سال گذشته این موضوع توسط هیئت وزیران به تصویب رسید و ابلاغ شد، همچنین براساس تصویب هیئت وزیران در خصوص منظومه‌های روستایی مقرر شده که بنیاد مسکن با همکاری جهاد کشاورزی، وزارت کشور و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست محترم جمهور، بخش‌ها و شهرستان‌ها را مورد مطالعه قرار داده تا به بحث اقتصاد روستاها پرداخته شود.

وی در ادامه توضیح داد: براساس این منظومه به ساکنان روستایی پیشنهاد داده می‌شود که با انجام چه کارهایی به رشد اقتصادی دست پیدا کنند و سطح معیشتی آنان ارتقا یابد‌ لذا هم اکنون در حال گام برداشتن در این حوزه هستیم.

این مسوول در پایان گفت: در این راستا شهرستان قزوین به ویژه دو بخش الموت و کل شهرستان بوئین زهرا در برنامه امسال استان قرار دارد که برنامه ما مصوب شده و در حال انجام اقدامات مطالعاتی هستیم و امیدواریم برای سال آتی در این حوزه اطلاعاتی در مورد انجام فعالیت‌های اثربخش و سازنده بدهیم.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان