۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین سیزدهمین محصول دانش‌بنیان دانشگاه بین‌المللی رونمایی شد
کد خبر: ۳۶۷۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۹ ساعت: ۱۶:۵۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان دانشگاهی و نمایندگان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران:

سیزدهمین محصول دانش‌بنیان دانشگاه بین‌المللی رونمایی شد

طی مراسمی با حضور دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه از اولین محصول دانش‌بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد.

سیزدهمین محصول دانش‌بنیان دانشگاه بین‌المللی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مراسم رونمایی از محصول دانش‌بنیان «دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی» ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور رئیس و جمعی از هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) همراه بود، دکتر پرویز اسدی در خصوص این محصول دانش‌بنیان اظهار کرد: «دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی» برای عایق کاری شینه‌های ژنراتور و نصب در استاتور استفاده می‌شود.
 
وی افزود: عایق‌های الکترونیکی سیم‌ پیچ‌ها و شینه‌های ژنراتور برای کارد مناسب آن در ولتاژ و دمای مشخص و پایدار ماندن مشخصات مکانیکی و ابعادی در طی سال‌های کارکرد ژنراتور است.

 
مدیر اجرایی این پروژه تصریح کرد: از جمله قابلیت‌های این دستگاه؛ امکان عایق‌بندی شینه‌هایی به طول هشت متر برای ژنراتورهای 300 مگاواتی، دارای 20 فک مجزا با قابلیت حرکت عرضی و همچنین قابلیت اجرای اتوماتیک برنامه پخت طبق نمودارهای از پیش تعیین شده برای دما و فشار است.
 
اسدی خاطرنشان کرد: اعمال دما و فشار یکنواخت و قابل تنظیم در سرتاسر شینه، اعمال دمای پخت تا 200 درجه با دقت یک درجه نیروی عمودی 20 تن و نیروی افقی 30 تن، دارای مکانیزیم جابجایی اتوماتیک بازویی برای سهولت گذاشت و برداشته شینه‌ها از دیگر خصوصیات این محصضول دانش بنیان است.
 
وی با بیان اینکه این دستگاه دارای سیستم خنک کننده آب و هوا است، ادامه داد: این محصول دانش بنیان با مشارکت دانشگاه و مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و به سفارش شرکت تعمیران نیروگاهی ایران توسط دانشجویان نخبه رشته مکانیک برای اولین بار در کشور ساخته شده است.



هزینه 6 میلیاردی ساخت دستگاه پرس شینه
 
مدیر اجرایی این پروژه بیان کرد: بخش طراحی این دستگاه حدود دو ماه و فرآیند ساخت آن تقریبا چهار ماه به طول انجامید و حدود 6 میلیارد نیز برای ساخت آن هزینه شده است.
 
وی گفت: دستگاه پرس شینه مجموعا 60 جک دارد که این جک‌ها شینه‌هایی تا طول هشت متر را طی سه مرحله پرس می‌کند و با حرارتی توسط هیتر دستگاه شینه سیمپیچی و پخت می‌شود و برای نصب روی ژنراتور آماده می‌شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی(ره) یادآور شد: ساخت این دستگاه دانشجویان بسیاری را از رشته‌های طراحی، مکانیک، الکتروینک و فنی و مهندسی و... دخیل کرده است.
 
وی افزود: نیاز صنایع بسیار گسترده است، شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و واحدهای فن‌آور می‌توانند به عنوان پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت باشند و نیازهای صنایع را علم و دانش فنی خود مرتفع کنند.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان