۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین عملیات «وعده صادق» آغازی بر پایان صهیونیسم
کد خبر: ۳۶۷۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۸ ساعت: ۸:۱۲ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

عملیات «وعده صادق» آغازی بر پایان صهیونیسم

حمزه جان محمدی استاد حوزه و دانشگاه قزوین در یادداشتی نوشت: همانگونه که حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین‌الاسد ابهت آمریکا را فرو ریخت و تابوی موهوم حمله به نظامیان آمریکا را شکست و آغازی شد بر حملات بعدی به پایگاه‌های آمریکا، بی‌شک عملیات «وعده صادق» و استیصال رژیم صهیونیستی در مواجهه با آن آغازی روشن خواهد بود بر پایان صهیونیسم و اضمحلال این رژیم اشغالگر را سرعت خواهد بخشید.

عملیات «وعده صادق» آغازی بر پایان صهیونیسم
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ اقدام مقتدرانه و شجاعانه ۲۶ فروردین جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان«وعده صادق» از جهات مختلف قابل تامل و تحلیل و بررسی است که در این نوشتار باختصار به مواردی اشاره می‌شود:

۱- در عملیات نظامی، غافلگیری اصلی مهم و اساسی است.چون اگر دشمن از اقداماتی که شما در نظر دارید انجام دهید، باخبر باشد، پیش‌بینی‌ها و تدابیر پیشگیرانه اتخاد می‌کند و در نتیجه اجراء عملیات ،سخت و احتمال موفقیت کاهش پیدا می‌کند.

در عملیات وعده صادق رعایت کامل این اصل امکان پذیر نبود. چون با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ فروردین معلوم بود جمهوری اسلامی ایران اقدام رژیم اشغالگر قدس را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

مقام معظم رهبری مدظله‌العالی هم همان روز در پیامشان و هم در سخنرانی‌های بعدشان بر اقدام پشیمان کننده صحه گذاشتند. پس اسرائیل از ۱۳ روز پیش از عملیات می‌دانست مورد حمله قرار خواهد گرفت و طبیعتا تدابیر پیشگیرانه را اتخاد کرده بود و این امر اجراء عملیات را دشوار می‌ساخت.

۲- حداقل چهار کشور آمریکا، انگلیس،فرانسه،اردن رسما اعلام کردند برای دفع حمله ایران و جلوگیری از ورود پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران به فضای اسرائیل با رژیم صهیونیستی همکاری داشته‌اند.

هرچند به احتمال زیاد کشورهای دیگری هم هستند که رسما همکاری خود را اعلام نکرده‌اند که آنها هم به لیست چهار کشور اضافه می‌شوند.یعنی توان نظامی و اطلاعاتی و پدافندی مجموعه‌ای متشکل از رژیم صهیونیستی و کشورهای متعدد در برابر عملیات وعده صادق بود.

پس عملیات نه در فقط در برابر اسرائیل بلکه در مقابل مجموعه‌ای از کشورها و دولت‌های بعضا دارای ادعا در زمینه نظامی اجرا شد.

۳- به دلیل بعد مسافت جمهوری اسلامی ایران و سرزمین‌های اشغالی، از لحظه شلیک پهپاد‌ها و موشک‌ها تا رسیدن آنها به فضای اسرائیل زمان قابل توجهی وجود داشت.لذا تصمیم گیرندگان در اسرائیل پس از اطلاع از شلیک، فرصت مناسبی برای ردیابی و مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌ها داشتند.

موفقیت عملیات وعده صادق در چنین شرایطی بی‌تردید نشان از توانایی و قدرت بالای برنامه‌ریزی و تهاجمی جمهوری اسلامی دارد.قاعدتا رژیم اشغالگر صهیونیستی باید فهمیده باشد وقتی با اطلاع و آمادگی قبلی وهماهنگی با دوستانش در مقابل حمله شیرمردان ایران اسلامی اینگونه مستاصل است و برای مدت قابل توجهی آسمانش در تسخیر پهپادها و موشک‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد،در برابر حمله غافلگیرانه احتمالی در آینده چه وضعیتی خواهد داشت.

۴- پس از اقدام مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران و به درخواست رژیم صهیونیستی جلسه شواری امنیت سازمان ملل تشکیل و بدون نتیجه و دستاوردی برای اسرائیل به پایان رسید. و این موفقیت در عرصه دیپلماسی و سیاسی را نباید دست کم گرفت.

وقتی متحد استراتژیک اسرائیل یعنی آمریکا آن هم در سطح رئیس جمهور با دستپاچگی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس می‌گیرد و به او گوشزد می‌کند نباید اقدامی برای تلافی حمله جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، و اعلام می‌کند آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران حضور نخواهد داشت، باید نظاره‌گر اقتدار نظامی و سیاسی و به تعبیری عزت در عرصه دیپلماسی و میدان بود و به روان پاک شهیدان مخصوصا شهدا جبهه مقاومت درود فرستاد.

۵- همانگونه که حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین الاسد ابهت آمریکا را فرو ریخت و تابوی موهوم حمله به نظامیان آمریکا را شکست و آغازی شد بر حملات بعدی به پایگاه‌های آمریکا، بی شک حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل و استیصال رژیم صهیونیستی در مواجهه با آن آغازی روشن خواهد بود بر پایان صهیونیسم و اضمحلال این رژیم اشغالگر را سرعت خواهد بخشید.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان