۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین غزه نماد مقاومت و پایداری برای امت اسلامی است
کد خبر: ۳۶۷۷۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۷ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

غزه نماد مقاومت و پایداری برای امت اسلامی است

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: غزه نماد مقاومت و پایداری برای امت اسلام و تمامی آزادی‌خواهان جهان است، امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است.

غزه نماد مقاومت و پایداری برای امت اسلامی است
سیدعلی قاسم‌‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص): هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود؛ اما به یـاری آن مظلـوم  برنخیزد، مسلمان نیست.
 
وی افزود: امسال قدس، قبله اول مسلمانان بیش از هر زمان دیگر چشم انتظار یاری مسلمانان برای رهایی از چنگال کفتارصفتان اهریمن‌خو است، در حالی که دهه‌ها این سرزمین مقدس به دستان پلید صهیونیسم گرفتار شده و مردم مظلوم فلسطین در درد و رنج تحمل‌گران‌جانان افراطی اسیر گشته‌اند.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد: اینک با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی‌گناه مردم مسلمان غزه و ویرانی‌های وحشیانه، گرسنگی و تشنگی کربلاگون تحمیلی صهیونیسم غاصب، فلسطین و روز قدس رنگ و بویی خونین‌تر و درد و رنجی عمیق‌تر به خود گرفته است.
 
قاسم زاده تاکید کرد: بر ما است که به مصداق این فرمان امیرالمومنین علی (ع) «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» پرشورتر و حماسی‌تر از گذشته در صحنه دفاع از مظلوم و زنده نگه‌داشتن روز بزرگداشت قدس به عنوان مساله اصلی جهان اسلام حضور داشته باشیم. 
 
وی ادامه داد: غزه برخلاف تصور استکبار جهانی، نماد مقاومت و پایداری برای امت اسلام و تمامی آزادی‌خواهان جهان است؛ از این‌رو، به تعبیر مقام معظم رهبری، امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسأله فلسطین و امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است.

پدیدار شدن چهره شیطانی صهیونیسم برای ملت 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اذعان کرد: اکنون که بیش از گذشته نقاب از چهره شیطانی صهیونیسم کنار رفته است و تشت رسوایی حامیان نادان آن‌ها به صدا درآمده، جهانیان با چشمان وحشت‌زده می‌بینند که چگونه این رژیم کودک‌کش و سفاک با حمایت‌ها آمریکا جهان‌خوار در آستانه زوال تدریجی و تحقق وعده حق از سرگیجه ناشی از سیلی طوفان‌الاقصی و مقاومت بی‌نظیر مردم غزه در ورطه خطاهای محاسباتی، نابخردانه خود را به در و دیوار می کوبند و با بی‌اعتنایی به همه قواعد انسانی و دیپلماتیک به سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه هجوم آورده است.
 
قاسم زاده گفت: باشد که با شهادت یاران دیرین حاج قاسم بر شکست اخلاقی، انسانی و نظامی خود از جبهه مقاومت حجاب افکنند در حالی که نمی‌دانند پنجه‌افکندن بر روی شیران بیشه تایید حکم نابودی خویش است.
 
وی خاطرنشان کرد: فارغ از آگاهی یا ناآگاهی این قوم متکبر اهریمن صفت از پیامدهای تعدی به ایران و محور مقاومت که بی‌شک پایانش محو شدن از دفتر آینده تاریخ است، جای آن دارد ملت‌های آگاه، به این نظم سست بنیاد سازمان‌های حقوق بشر و شورای امنیت دل نبندند و میزان مشروعیت و صداقت دولت مردان خود را در نسبت مناسبات سیاسی، اقتصادی و نظامی با این رژیم نامشروع تاریخ بازخوانی کنند. 
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در ادامه بیان کرد: اگر یکایک ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه به پاسداشت مسلمانی و مهر انسانیت حداقل همراهی خود را با ملت مظلوم فلسطین، اعلام انزجار کلامی و تحریم اقتصادی رژیم منحوس بدانند، به زودی شیرازه ضحاک پیکر صهیونیسم و امپریالیسم وابسته بدان از هم می‌پاشد، به یقین بسی پیش‌تر به تحقق زمان وعده الهی، که حاکمیت مستضعفان و صالحان بر زمین خداوند است نزدیک‌تر خواهیم شد.
 
قاسم‌زاده تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ضمن ایمان راسخ به تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب در پیشبرد راهبردی جبهه مقاومت و مواجهه هوشمندانه با استکبار جهانی و همچنین اعتماد به فرماندهان شجاع میدانی در طراحی و اجرای عملیات نظامی همکاری می‌نماید.
 
 وی در پایان تشریح کرد: از ملت بزرگ ایران اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان جهان دعوت خواهشمندیم در راهپیمایی روز قدس حضوری پرشور داشته باشند تا بار دیگر پیام مبارزه با خشونت و تروریسم دولتی، احترام به قوانین و معاهدات بین المللی و کرامت انسانی به تمام جهانیان مخابره شود و ضربه مهلک دیگری بر پیکر نحیف رژیم اسرائیلی نواخته شود تا هرچه زودتر شاهد حذف این غده سرطانی از پهنه اجتماع بشری و سپهر سیاسی جهان معاصر باشیم. 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان