۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام در قزوین+تصاویر
کد خبر: ۳۶۷۶۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امروز صورت گرفت؛

استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام در قزوین+تصاویر

مراسم استقبال از دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم شهیدپرور قزوین برگزار شد.

استقبال از پیکر ۲ شهید گمنام در قزوین+تصاویر
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، استان قزوین در ایام بابرکت ماه مبارک رمضان میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

استقبال از این شهدا پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم قزوین از میدان میرعماد این شهر تا معراج شهدا برگزار شد و با سخنرانی آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خانمه یافت.

پیکر شهدای گمنام در دو نقطه از استان در آبیک و روستای کورانه قزوین تدفین خواهد شد. پیکر این شهدا در شب‌های احیا میزبان شب‌زنده‌داران در هیئات و مراسم احیا در بقاع متبرکه و امامزادگان خواهند بود.

برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در خانه موزه شهید عباس بابایی با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با شب‌های قدر یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده است.

دو مراسم شب وداع با شهدای گمنام در قزوین و آبیک برگزار خواهد شد که این مراسم در شهرستان قزوین روز چهارشنبه، 15 فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر اقبالیه برگزار می‌شود و دیگر مراسم هم روز شنبه، 18 فروردین ماه در شهرستان آبیک اجرا خواهد شد.

مراسم تشییع و تدفین یکی از شهدای عزیز گمنام در روز پنج‌شنبه، 16 فروردین ماه ساعت 16 در روستای کورانه با سخنرانی سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و تدفین دیگر شهید گمنام هم در شهر آبیک روز یکشنبه، 19 فروردین ماه در صنایع دفاعی انصار المهدی آبیک برپا خواهد شد.



تفحص این شهدا اواخر سال گذشته انجام شده و از مرز شلمچه وارد کشور شدند و با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته مقرر شده تا در سطح کشور در ایام شهادت امام علی(ع) 30 شهید گمنام تشییع و تدفین شوند که سهم استان قزوین دو شهید والامقام دفاع مقدس است.

یکی از شهدای گمنام که در استان قزوین تشییع و تدفین خواهد شد 29 ساله بوده و مربوط به عملیات خیبر، جزیره مجنون از یگان بسیج است و دیگر شهید گمنام مربوط به منطقه عملیاتی چنگوله، عملیات عاشورای دو و از یگان بسیج و 46 ساله است.



انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان