۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دومین برنامه افطارگردی بین بخشی در استان قزوین+تصاویر
کد خبر: ۳۶۷۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۹ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در راستای طرح تکام صورت گرفت؛

دومین برنامه افطارگردی بین بخشی در استان قزوین+تصاویر

در جهت آشنایی بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات روستایی استان و در راستای طرح تکام، دومین مراسم افطارگردی با حضور تعدادی از دهیاران طارم سفلی و الموت غربی در روستاهای بخش‌های دشتابی و مرکزی شهرستان بوئین‌زهرا برگزار گردید.

دومین برنامه افطارگردی بین بخشی در استان قزوین+تصاویر
به گزارش حوزه فرهنگ وهنر پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»، به نقل از روابط عمومی اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین؛ در جهت آشنایی بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات روستایی استان و در راستای طرح تکام، دومین مراسم افطار گردی با حضور تعدادی از دهیاران طارم سفلی و الموت غربی در روستاهای بخش‌های دشتابی و مرکزی شهرستان بویین‌زهرا برگزار گردید.



در این مراسم که دکتر رجحانی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، غریب مدیر کل دفتر امور روستایی، علیخانی مدیر کل امور بانوان و خانواده، ادیب فرماندار بویین‌زهرا و آقایان نجفی و حسنی، بخشداران دشتابی و طارم سفلی و تعدادی از دهیاران بخش‌های مذکور حضور داشتند، از ظرفیت‌های روستاهای محمد‌آباد، آبخوره و حکیم‌آباد بازدید بعمل آمد.



در این مراسم که از بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا مراسم افطار ساده روستایی در روستای حکیم‌آباد ادامه داشت، بین حاضران نسبت به برنامه‌ریزی درجهت توسعه گردشگری روستایی و روایتگری از پیشینه روستاها بحث و تبادل نظر شد.

در پایان دکتر رجحانی نسبت به ادامه این مراسم در بخش‌های مختلف و معرفی میراث ناملموس روستا‌ها و داستان سرایی‌ در جهت زنده نگهداشتن فرهنگ روستایی، رهنمودهای لازم را ارائه نمود و خواستار حضور پر رنگ روستاها در دومین جشنواره روستایی و عشایر که همزمان با پنجاه بدر در نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار می‌گردد، شد.



وی همچنین در جهت عملیاتی نمودن شعار سال و ارائه راهکارهای افزایش مشارکت اهالی روستاها در جهت رشد تولیدات روستایی تاکید کرد و افزود رونق دادن به گردشگری روستایی هم باعث نشاط جامعه شهر نشین و هم باعث رونق اقتصادی و پیشرفت و آبادانی روستاها می‌شود. 



لازم به ذکر است مراسم افطارگردی با مشارکت دفتر روستایی و دفتر شهری استانداری به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، در غالب سفرهای نیم روزه در حال برگزاری است.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان