۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مراسم تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۸ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین:

مراسم تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین از اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در مجموعه تئاتر شهر قزوین به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی (ع) خبر داد.

مراسم تعزیه‌خوانی در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
حشمت‌الله اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار قرآن و ماه مهمانی خدا اظهار کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شد و از این بابت از همه مسئولان و متولیان امر قدردانی می‌کنم.

وی افزود: سال گذشته به دلیل عدم برخورداری از فضای مناسب برای اجرای کارهای هنری از جمله تعزیه‌خوانی واقعاً در مضیقه بودیم اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با تکمیل پروژه مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر سختی‌های موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی به اتمام رسید و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شد.

وی عنوان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، مسئول این مجتمع از بنده درخواست داشتند که شروع به کار این مجموعه با اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار(ع) و 14 معصوم باشد که ما نیز با جان و دل پذیرفتیم.

گسترش آموزش تعزیه‌خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان

اسلامی بیان کرد: در این راستا مقرر شد تا به مدت چهار شب از تاریخ 9 تا 12 فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت 20 در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرای تعزیه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی 18 تعزیه‌خوان مشارکت دارند که البته ممکن است بر این تعداد افزوده شود و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل(ع)، شب سوم تعزیه امام حسین(ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول در ادامه از همه شهروندان مومن و دیندار قزوینی دعوت کرد تا در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های انجمن تعزیه استان قزوین در سال جاری گفت: گسترش و تداوم آموزش تعزیه‌خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در طی سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار داریم.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان