۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آماده‌باش ۲۲۰ آتش‌نشان قزوینی برای چهارشنبه سوری
کد خبر: ۳۶۷۵۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد:

آماده‌باش ۲۲۰ آتش‌نشان قزوینی برای چهارشنبه سوری

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین گفت: ۲۲۰ آتش‌نشان در ایستگاه‌‌های مختلف سطح شهر آماده‌باش کامل هستند و همچنین به واسطه ترافیک‌های آخر سال در سطح خیابان‌ها، آتش‌نشانان در اکیپ‌های مستقر در مکان‌های مختلف در کنار سایر دستگاه‌های امدادی آمادگی برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری را دارند.

آماده‌باش ۲۲۰ آتش‌نشان قزوینی برای چهارشنبه سوری
قدیر موسی‌خانی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین »، در تشریح تعداد عملیات‌های انجام شده طی سال جاری اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی استان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به 3 هزار و ۵۰۰ عملیات داشته است.

وی افزود: از این تعداد عملیات‌ نزدیک به یک هزار و ۲۸۹ مورد مربوط به آتش‌سوزی بوده و مابقی شامل حوادثی نظیر سیلاب، محبوس شدن افراد، چرخ گوشت، نجات حیوانات، سقوط‌ درخت و نظیر این عملیات‌ها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین تشریح کرد: از این تعداد عملیات‌ها آتش‌نشانان قزوینی توانسته‌اند جان یک هزار و ۱۳۵ نفر را در استان نجات دهند و متأسفانه ۳۴ نفر در کل حوادث فوت شده‌اند و حدود ۳۴۰ مصدوم داشته‌ایم.

وی در بیان مصدومان حوادث چهارشنبه سوری تا به امروز افزود: متاسفانه در کل کشور تاکنون ۶ فوتی در شهرهایی نظیر کرج و تبریز ثبت شده است در حالی که زمان زیاد تا چهارشنبه آخر سال داریم.

موسی‌خانی در تشریح وضعیت استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر و تا به این ساعت خوشبختانه فوتی در استان نداشتیم و همین طور آتش‌سوزی یا انفجار ناشی از مواد محترقه اتفاق نیفتاده است و فقط چندین مورد مصدوم بودند که میزان جراحتشان سطحی بود.

این مسئول با بیان آمادگی کامل سازمان آتش‌نشانی قزوین اظهار کرد: ۲۲۰ آتش‌نشان در ایستگاه‌‌های مختلف سطح شهر قزوین آماده‌باش کامل هستند و همچنین به واسطه ترافیک‌های آخر سال در سطح خیابان‌ها آتش‌نشانان در اکیپ‌های مستقر در مکان‌های مختلف در کنار سایر دستگاه‌های امدادی آمادگی برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری را دارند.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی استان قزوین هم یک پویشی راه‌اندازی کرده است که در قالب بنر و پوستر در فضای مجازی با هشتک «نه به چهارشنبه سوزی» منتشر شده و همین طور آموزش در سطح مدارس و پیام‌رسان شاد را اجرا کردیم تا روز چهارشنبه سوری ادامه خواهد داشت و امیدواریم این تلاش‌ها باعث شود تا کمترین حوادث و اتفاقات ناگوار در پایان سال را داشته باشیم.

موسی‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر خطرات و مصدومین چهارشنبه سوری در حوزه کودکان و نوجوانان بوده است از خانواده‌های محترم تقاضا می‌شود که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و از نگهداری مواد محترقه و منفجره در منزل و محل کار خود به شدت خودداری کنند.

انتهای خبر/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان