۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین بهره‌مندی ۲۲۰۰ سرباز وظیفه از دوره‌های مهارتی در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۴۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد:

بهره‌مندی ۲۲۰۰ سرباز وظیفه از دوره‌های مهارتی در قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳۳۱ هزار و ۹۸ نفرساعت برای ۲ هزار و ۲۰۸ نفر از سربازان وظیفه کل استان قزوین، دوره‌های مختلف مهارتی در پادگان‌های نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و وزارت دفاع ارائه شده است.

بهره‌مندی ۲۲۰۰ سرباز وظیفه از دوره‌های مهارتی در قزوین
علی طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به متقاضیان مهارت‌آموزی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین 17 گروه هدف را در جهت توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد برای ورود به بازار کار پوشش می‌دهد.

وی افزود: یکی از گروه‌های هدف در بخش آموزش‌های مهارتی، کارکنان محترم وظیفه اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: جهت توانمند کردن مهارتی سربازان وظیفه‌ای که در پادگان‌ها خدمت مقدس سربازی خود را سپری می‌کنند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه دارد.

وی عنوان کرد: چند سالی است که به تبعیت از فرمان صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مهارت‌آموزی در سطح کشور شکل گرفته که در استان‌ها هم این اقدام انجام شده و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای در این بخش در خدمت سربازان وظیفه پادگان‌های نظامی و انتظامی در قالب مهارت‌آموزی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه که وارد این طرح می‌شوند به عنوان کارآموز در رشته‌های مورد علاقه خود مشغول آموزش می‌شوند و پس از اتمام دوره آموزشی از آنان به عنوان مهارت‌آموز یاد می‌شود.

ارائه 331 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای برای سربازان در قزوین

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر 331 هزار و 98 نفرساعت برای 2 هزار و 208 نفر از سربازان وظیفه کل استان قزوین، دوره‌های مختلف مهارتی در پادگان‌های نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و وزارت دفاع ارائه شده است.

طاهرخانی اذعان کرد: محدودیتی در خصوص ارائه آموزش حرفه‌های مختلف در پادگان‌ها و مراکز ثابت نداریم و این آمادگی وجود دارد که دوره‌هایی که برای کارآموزان در مراکز دولتی ارائه می‌شود برای سربازان وظیفه هم برگزار شود.

وی ادامه داد: البته ممکن است پادگان‌ها محدودیتی در خصوص آزادسازی سربازان برای حضور در پایگاه‌های ثابت ما داشته باشند وگرنه محدودیتی برای حرفه‌ها و تعداد نفرات نداریم.

آموزش بیش از 50 حرفه در پادگان‌های سطح استان قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اذعان کرد: از آنجا که مقرر است سربازان وظیفه در محل پادگانِ خود، دوره‌های ما را بگذرانند لذا رشته‌های مورد نیاز بر اساس تقاضای آنان آموزش داده می‌شود و برای این منظور تجهیزات و مربیان را به پادگان‌ها می‌فرستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار حرفه در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده که براساس کد استاندارد بین‌المللی است و اگر حرفه‌ها بر اساس این کدها آموزش داده شود و مهارت کارآموزان بر اساس این کدها و دوره‌های استاندارد باشد پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه‌ای، گواهینامه بین‌المللی برای افراد صادر می‌شود.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: از تعداد بیش از 4 هزار حرفه‌ای که در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده است، در پادگان‌های سطح استان قزوین بیش از 50 حرفه آموزش داده می‌شود.

صدور بیش از یک هزار گواهینامه مهارت‌آموزی برای سربازان

وی خاطرنشان کرد: همه 2 هزار و 208 سرباز وظیفه‌ای که امسال در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای حضور داشتند برای شرکت در آزمون معرفی شده‌اند که آزمون فنی وحرفه‌ای دارای دو بخش کتبی و عملی بوده و در صورت موفقیت افراد در دو مرحله کتبی و عملی گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای آنان صادر می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در پایان گفت: امسال یک هزار و 191 سرباز وظیفه در استان قزوین با کسب نمره قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و عملی موفق به اخذ گواهینامه مهارتی فنی و حرفه‌ای شدند.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان