۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ۳۰۰ اصله نهال به مناسب روز درختکاری در دانشگاه امام (ره) کاشته شد
کد خبر: ۳۶۷۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی:

۳۰۰ اصله نهال به مناسب روز درختکاری در دانشگاه امام (ره) کاشته شد

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: امروز به مناسبت روز درختکاری بیش از ۳۰۰ اصله نهال میوه‌دار از جمله سنجد، زالزالک، گردو، فندوق و... در محوطه دانشگاه توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشته شده است.

۳۰۰ اصله نهال به مناسب روز درختکاری در دانشگاه امام (ره) کاشته شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سید علی قاسم‌زاده در مراسم روز درختکاری که عصر امروز در ضلع شمالی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه‌بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله به مناسبت ۱۵ اسفند آئین درختکاری را در فضای صمیمی با مشارکت جمعی از دانشجویان، هیات علمی، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این امر برای ایجاد فضای پرنشاط و سرسبز در دانشگاه صورت می‌گیرد تا در آینده بتوان از آن به نحو احسن بهره برد.


رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) بیان کرد: در چند سال‌ اخیر به دنبال کاشت نهال‌ درختان مثمر و میوه‌دار بوده و هستیم که با ایجاد فضای سبز، از ثمره و میوه درختان هم بتوان بهره برد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سفارشات بزرگان دین اسلام، آب را برای آبیاری درختانی استفاده کنیم که مثمر بوده و برای انسان فایده داشته باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به کمبود فضای سبز در دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در فضای ۱۰۰ هکتاری خود از فضای سبزی کافی برخوردار نیست، امید است در چند سال آینده بتوانیم علی‌رغم کمبود آب، با روش‌های نوین،‌ دانشگاه امام‌خمینی (ره) را به عنوان یک دانشگاه سبز در سطح کشور معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: با کاشت نهال و حرکت به سمت دانشگاه سبز می‌توان علاوه‌بر ایجاد فضای پرنشاط و سرسبز در جهت جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی قدم برداشت.


رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با اشاره‌ به تنش آبی در استان بیان کرد: ما در دانشگاه دو استخر ذخیره سطحی آب داریم که فرآیند آبیاری خود را به روش قطره‌ای، از آب‌های سطحی و بارش‌های فصلی تامین می‌کنیم.

قاسم‌زاده در پایان گفت: امروز به مناسبت روز درختکاری بیش از ۳۰۰ اصله نهال میوه‌دار از جمله سنجد، زالزالک، گردو، فندوق و... در محوطه دانشگاه توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشته شده است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان