۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین خواهرانم همانند زینب (س) پیام‌رسان کربلا باشید
کد خبر: ۳۶۷۴۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ ساعت: ۰:۵ ↗ لینک کوتاه

گزیده‌‌ای از وصیت‌نامه شهید وندایی؛

خواهرانم همانند زینب (س) پیام‌رسان کربلا باشید

در وصیت‌نامه شهید »اصغر وندایی» می‌خوانیم: «خواهرانم! مانند زینب(س) که بعد از شهادت امام حسین(ع)، پیام‌رسان کربلا بود، صبور و بردبار باشید و نیز از شما می‌خواهم زینب‌گونه پیام‌رسان خونم و دیگر شهیدان باشید و حجاب‌تان را حفظ کنید که حجاب سنگر شماست ...»

خواهرانم همانند زینب (س) پیام‌رسان کربلا باشید
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر «صبح قزوین»، شهید اصغر وندایی، دوم فروردین ۱۳۴۷ در روستای خرم‌پشته از توابع شهر آبیک به دنیا آمد، پدرش قربان، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار کمیته در جبهه حضور یافت، هفتم فروردین ۱۳۶۷ در حلبچه عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید اصغر وندایی:

پدر و مادرم! می‌دانم که شما خیلی خیلی برای من دچار زحمت و مشکلات شُدید و چه شب‌هایی را برای بزرگ کردن من نخوابیدید و بیداری کشیدید. من از اینکه نتوانستم زحمت‌های بی‌پایان شما را جبران نمایم، خود را پیش شما شرمنده می‌بینم و امیدوارم مرا عفو نمایید.

الآن هم که مدتی است از پیش شما دور شدم و به جنگ دشمنان اسلام رفتم، اگر در این راه لیاقت داشتم و شهید شدم، از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشید؛ چون من راهی را انتخاب کردم و رفتم، که امام حسین (ع) همه چیزش را فدای آن نمود و عاقبت هم شهید شد و پیش خدای بزرگ رفت، که «بازگشت همه به سوی اوست».

خواهرانم همانند زینب (س) پیام‌رسان کربلا باشید

خواهرانم! مانند زینب (س) که بعد از شهادت امام حسین (ع)، پیام‌رسان کربلا بود، صبور و بردبار باشید و نیز از شما می‌خواهم زینب گونه پیام‌رسان خونم و دیگر شهیدان باشید و حجاب‌تان را حفظ کنید، که حجاب سنگر شماست.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان