۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین میز احزاب اقدامی در جهت شفافیت انتخاباتی
کد خبر: ۳۶۷۴۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ساعت: ۲۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

میز احزاب اقدامی در جهت شفافیت انتخاباتی

میز احزاب برای اولین بار در ستاد انتخابات استان قزوین راه‌اندازی شده است تا همه احزاب رسمی در ستاد انتخابات امکان حضور داشته باشند و فرایند برگزاری انتخابات را رصد کنند.

میز احزاب اقدامی در جهت شفافیت انتخاباتی
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، میز احزاب برای اولین بار در ستاد انتخابات استان قزوین راه‌اندازی شده است تا همه احزاب رسمی در ستاد انتخابات امکان حضور داشته باشند و فرایند برگزاری انتخابات را رصد کنند.

این میز از آغاز روند انتخابات از ابتدای صبح با حضور مداوم نمایندگان احزاب گرم شده است.

 
احمد خورگامی دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین»، بیان کرد: طبق رصدهایی که تاکنون انجام شده، نسبت به دوره‌های قبل شاهد افزایش مشارکت مردمی بودیم.
 
وی ادامه داد: تعرفه‌های مصرف شده در شعبات کاملا مشخص است و میزان مشارکت از دوره‌های قبل بیشتر بوده است.
 
این فعال سیاسی بیان کرد: فضای رقابتی در تمام حوزه‌های سیاسی استان صورت گرفته است که خود همین فضا رقابتی زمینه شور انتخاباتی را بالا برده است.
 
وی افزود: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و حساسیت‌هایی که وجود دارد، مردم امروز پررنگ‌تر و با انگیزه‌تر از گذشته پای صندوق رای آمدند و الحمدالله شور انتخاباتی خوبی راه افتاده است.

 
علی حسینی دبیر جبهه ایران اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی «صبح قزوین» اظهار کرد: طبق رصدهایی که صورت گرفته مشارکت مردم خوب بوده است و انتظار می‌رود تا پاسی از شب نیز این مشارکت وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: امیدوارم هرکسی که اصلح است بدون هیچگونه بغض و حبی رای بیاورد و همه به این انتخاب احترام بگذارند.



مهدی فاطمی‌نیا دبیر حزب توسعه عدالت قزوین بیان کرد: مردم ما خوبی داریم که قدرشناس هستند و به ندای رهبری فارغ از هر حزب و نگاهی لبیک گفتند، تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنانی باشد که چندین ماه است خواب خوراک را از آنان گرفته است.
 
وی افزود: طبق گمانه‌زنی‌ها پیش‌بینی‌ می‌‎شود، مشاکت مردم بالای 50 درصد باشد و این برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار خوب است.

میثم مسگری به نمایندگی از دبیر جمعیت ایثارگران قزوین در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین»، اظهار کرد: مردم هوشیار هستند و نسبت به وضعیت جامعه حساس هستند، مشارکت مردم نشان داده که به ندا و توصیه‌های رهبر انقلاب پاسخ داده شده است.

وی افزود: رقابت تنگاتنگی در انتخابات حس می‌شود افراد مطرح‌تری دوره‌های قبل حضور دارند، مردم هم نسبت به قبل پرشورتر حاضر شدند.
 
این فعال سیاسی بیان کرد: امیدوارم شاهد یک انتخابات پاک و پرشور در این دوره باشیم و این انتخابات منشا خیری برای استان و کشور باشد.
 
مسگری در پایان گفت: از طرف تمام نمایندگان احزاب از هیات اجرایی انتخابات استان تشکر و قدردانی‌ می‌کنم که در هیچ دوره‌ای این میزان ارج نهادن به احزاب را در ستاد انتخابات نداشتیم، اما در این دوره یک جایگاه ویژه برای احزاب در نظر گرفته شده است که محلی برای تبادل نظر و در راستای حرکت به سمت شفافیت است.



حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات قزوین نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی «صبح قزوین»، با اشاره به برپایی میز احزاب در ستاد انتخابات قزوین بیان کرد: برای اولین بار است که ستاد انتخابات استان قزوین مکانی را برای احزاب استان در نظر گرفته است.
 
وی افزود: زمانی که استاندار برای بازدید از استان حاضر شد، دستور دادند که قسمتی برای میز احزاب در ستاد در نظر گرفته شود تا احزاب بیایند خودشان در جریان روند انتخابات باشند.

فتوحی با بیان اینکه این اقدام حرکت به سمت شفافیت است، تصریح کرد: هماهنگونه تمام فرآیند انتخابات شفافیت است، ما هم بر حسب دستور استاندار در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امکان را برای احزاب استان فراهم کردیم.
 
وی ادامه داد: بنده به شخصه در دفتر امور سیاسی استانداری با تک تک احزاب تماس گرفته و برای حضور در میز احزاب از نمایندگان احزاب دعوت کردیم.
 
فتوحی در پایان گفت: این ابتکار در برپایی میز احزاب در کشور وجود نداشته است، با توجه به اینکه رویکرد دولت مردمی است، از همه طیف‌ها و احزاب مختلف برای حضور میز احزاب در زمان رای‌گیری دعوت کردیم و هیچ محدودیتی برای حضور احزاب گوناگون وجود نداشته است.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، میز احزاب ستاد انتخابات قزوین به این جمله از مقام معظم رهبری مزین است: «ملّت عزیزمان انتخابات را نماد وحدت ملّی قرار بدهند، نماد دودستگی و نماد تفرقه قرار ندهند، نماد دوقطبی‌گری قرار ندهند؛ این تقسیم‌های غلط «چپ» و «راست» و امثال اینها را کنار بگذارند. آنچه مهم است آینده‌ کشور است، آنچه مهم است آینده‌ نسل ما است، آنچه مهم است نظام باعزّت اسلامی در کشور است؛ اینها مهم است!».
 
اقدام شایسته ستاد انتخابات استان قزوین در برپایی میز احزاب و ایجاد فضای تعاملی تجلی کلام رهبری است که برای اولین بار صورت گرفته است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان