۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین منتخبان مردم در مجلس باید وفای به عهد و وعده داشته باشند
کد خبر: ۳۶۷۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۷:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

منتخبان مردم در مجلس باید وفای به عهد و وعده داشته باشند

منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید وفای به عهد و وعده داشته باشند و اگر موانعی پیش آمد صادقانه با مردم در میان بگذارند، شفافیت با مردم می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.

منتخبان مردم در مجلس باید وفای به عهد و وعده داشته باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رأی و اعتماد ارزش و باری بر دوش نمایندگانی است که با به دست آوردن همین آرا به عنوان نماینده ملت برگزیده می‌شوند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که تمام هجمه تبلیغاتی دشمن علیه جمهوری اسلامی و دستاوردهای ایران به کار گرفته شده و در این شرایط حضور مردم پای صندوق‌های رأی حضور بسیار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: هر رأی برای نمایندگان مسئولیت بزرگی را ایجاد می‌کند و اگر در جایگاهی که قرار می‌گیرند کوتاهی کنند دچار تنبیه مضاعف می‌شوند بنابراین منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید وفای به عهد و وعده داشته باشند و اگر موانعی پیش آمد صادقانه با مردم در میان بگذارند، شفافیت با مردم می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.

خضری بیان کرد: رأی در لغت به معنای نتیجه فکر است که به حکم می‌رسد، کلمه رأی در مسئله جهاد مطرح می‌شود که به معنای تدبیر جنگی است؛ رأی که امروز در جمهوری اسلامی می‌دهیم هم در میدان جهاد و مبارزه کاربرد دارد و تدبیری برای جهاد است چرا که مجلس شورای اسلامی اتاق اندیشه‌ورز برای مبارزه با استکبار جهانی و اتاق طراحی عملیات برای مبارزه و احقاق حق مسلمین است.

وی عنوان کرد: یک بُعد رأی ما مسئله خدمت به مظلومین است چراکه مجلس باید خدمت به محرومین و مستضعفین را در اولویت کار خود قرار دهد، یک بعد دیگر رأی طراحی عملیات در مجلس است چرا که مسئله امروز ما در کشور در همه ابعاد مسئله جهاد است، داشتن قوانینی که بتواند در این زمینه کمک کننده و تسهیل کننده باشد حائز اهمیت است.

خضری بیان کرد: در ایران اسلامی پس از ۸ سال که چرخه پیشرفت و توسعه کشور کند شده بود و کشور معطل برجام ماند، طی دو سال گذشته چرخه پیشرفت کشور به حرکت در آمده تغییرات خوبی را هم شاهد هستیم اگر چه هنوز این تغییرات برای مردم ملموس نیست.

امام جمعه قزوین گفت: دولت سیزدهم با چالش‌های زیادی روی کار آمد و هنوز هم بدهی‌های دولت گذشته را پرداخت می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: یک بُعد رأی ما مسئله خدمت به مظلومین است چراکه مجلس باید خدمت به محرومین و مستضعفین را در اولویت کار خود قرار دهد و یک بعد دیگر رأی طراحی عملیات در مجلس است چراکه مسئله امروز ما در کشور در همه ابعاد مسئله جهاد است.

وی ادامه داد: روزی آقای زنگنه با گلایه از کارشکنی‌های آمریکا می‌گفت فروش نفت در کشور ما ۲۰ هزار بشکه بوده است اما امروز آمریکا همان آمریکا است و ما تا یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز فروش نفت داریم که یک دستاورد بزرگ است و در کنار آن صادرات غیرنفتی نیز رکورد را شکانده و به بالاترین میزا صادرات غیر نفتی در همه دوران‌ها رسیده‌ایم.

خضری یادآور شد: طی ۸ سال از سال ۹۲ چرخه ساخت مسکن توسط دولت در کشور کاملاً متوقف شده یبود ولی در ۲ سال گذشته اهتمام خوبی بر این کار شده و خروجی آن به زودی در زندگی مردم دیده می‌شود. ساماندهی قابل توجهی در این حوزه انجام گرفته، از طرفی در حوزه انرژی در سال‌های گذشته شاهد قطعی مداوم برق بوده‌ایم که آسیب زیادی به صنعت می‌زد اما امسال و سال گذشته به طور قابل توجهی این قطعی‌ها کم شده است و در این زمینه هم این موضوع را باید در نظرداشته باشیم که کشور با مشکل خشک سالی هم رو به رو بوده است.

نرخ بیکاری در دولت سیزدهم تک رقمی شد

حجت‌الاسلام خضری بیان کرد: در موضوع بیکاری از نرخ بالای ۱۲ درصد به ۸ درصد رسیده‌ایم و از طرفی شاهد همکاری خوب دولت و مجلس هستیم و نمونه نتیجه کار مشترک دولت و مجلس را می‌توان در حوزه اخذ مالیات‌ها و هزینه کرد آن مشاهده کرد.

وی گفت: در خصوص انتخابات خیلی‌ها با این دیدگاه که گله داریم ولی چاره‌ای جز مشارکت نداریم شرکت کرده‌اند در حالی که این یک حرف ناقص است، باید از خوبی‌ها هم تقدیر کنیم و نباید ناقص حرف بزنیم، تغییرات بزرگی در این مجلس رقم خورده بود از جمله اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به همه سازمان‌ها و ارگان‌ها نامه داده و از آن‌ها درخواست کرده به مسئله‌ها و مشکلات و گره‌های قانونی خود اشاره کنند و نیازهای قانونی خود را مطرح کنند که چنین کاری در مجلس بی‌سابقه بوده است.

حجت‌الاسلام خضری اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور به خصوص برای جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان در مدارس انجام نگرفته است، من در این دوران در بین دانش آموزان پسر حضور داشتم و با آنها گفت و گو کردم، با گفتگوهایی که در این سطوح داشته‌ایم می‌بینیم که ناآگاهی موجب ناامیدی شده و وقتی در خصوص داشته‌ها صحبت می‌کنیم نگاه جوانان تغییر می‌کند.

وی بیان کرد: دولت در موضوع اصلاح ساختارها تغییرات خوبی انجام و در موضوع مبارزه با فساد و شناسایی و برخورد با کانون‌های فساد اقدامات گسترده‌ای انجام داده اما همچنان زمانی که دولت بر این امر تاکید دارد باز هم انگشت اتهام به سمت خود او گرفته می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین مطرخح کرد: یکی از اقدامات بزرگ دولت شفاف کردن جریان مالی شرکت‌های دولتی بود چرا که احساس می‌شد در این محیط و در این نقطه‌ها امکان فسادخیزی بیشتری وجود داشته است برای مثال در موضوع پرونده «چای دبش» دولت حتماً با موضوع برخورد خواهد کرد و اموال از دست رفته را بر می‌گرداند.

وی با اشاره به بعضی اقدامات فساد ستیزانه دولت، گفت: امروز برخی ابربدهکاران بانکی معرفی شده‌اند، بیش از ۹ میلیون کارتخوان‌هایی که محل پولشویی بوده جلب شده‌اند، امضای طلایی افراد برای اخذ مجوز از بین رفته و مسدود شده و سامانه مجوزها را اهدا می‌کند. چرا نظام، دولت و مجلسی که تمام تلاش خود را به کار برده امروز باید چوب کم‌کاری‌های گذشته را بخورد؟

حجت‌الاسلام خضری ادامه داد: امروز مسیرهای صادراتی در حال هموار شدن هستند و بازارهای صادراتی در شرق آسیا، چین و هنگ کنگ ایجاد کرده‌ایم اما کسی از این پیشرفت‌ها و نقطه‌های امید صحبت نمی‌کند و بدیهی است که دشمن می‌خواهد نقطه ضعف‌ها پررنگ شود. دشمن ضعف‌ها را چند برابر نشان می‌دهد، برای مثال در یک نظرسنجی مشخص شد که تصور مردم از فساد موجود هفت برابر آن چیزی است که وجود دارد. بدیهی است که هر فردی با این تصورات ناامید می‌شود و هیچ کشوری اینقدر مورد هجمه نیست.

وی گفت: اگر جهاد تبیین صورت نگیرد دشمن کارهای انجام شده را هم نقطه ضعف نشان می‌دهند سرعت چرخه پیشرفت خوب است، بانک جهانی می‌گوید ما از توسعه و رشد اقتصادی صفر و یک به ۴ رسیده‌ایم. دشمن به دنبال مشارکت پایین مردم و در ادامه آن ایجاد حس ناامیدی در انتخابات است در حالی که وظیفه هر فردی تشویق دیگران به حضور در انتخابات است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: ما تنبلی سیاسی زیاد داریم، تک تک آرا مهم است و نگوییم که فایده ندارد، خدا به اراده‌ها و صداقتی که در کار وجود دارد نگاه می‌کند، این اراده‌ها می‌تواند در برابر دشمن بایستند.

خضری در پایان از تلاش تبیینی طلاب قزوینی تقدیر کرد و گفت: تبیین باید ادامه داشته باشد فراموش نکنیم که دشمن سال‌هاست علیه نظام فعالیت می‌کند لذا تنها با ۱۰ روز کار تبیینی نمی‌توانیم در برابر موج حملات بایستیم و لازم است این جریان روشنگری با حضور طلاب و بسیجیان و همه کسانی که دغدغه دارند ادامه پیدا کند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان