۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین استقبال ۲ هزار دانشجوی قزوینی از اردو راهیان‌نور
کد خبر: ۳۶۷۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۷ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد:

استقبال ۲ هزار دانشجوی قزوینی از اردو راهیان‌نور

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: ۲ هزار دانشجوی قزوینی در اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.

استقبال ۲ هزار دانشجوی قزوینی از اردو راهیان‌نور
ابوذر محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اعزام دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین به اردوی معنوی راهیان‌ نور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۲ هزار نفر از دانشجویان استان امسال عازم اردوی راهیان‌ نور شدند.

وی افزود: دانشجویان خواهر ۲۳ الی ۲۷ بهمن ماه و دانشجویان برادر ۲۸ بهمن الی دوم اسفند به اردوی راهیان نور اعزام شدند که بازدید از نمایشگاه هوافضا و پتروشیمی از برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای دانشجویان بوده است.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: راهیان نور یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در آن ترویج کنیم و با فرهنگ شهدایی که با فداکاری‌هایشان در رقم زدن بخش از تاریخ سهیم شدند آشنا شویم.

این مسئول اذعان کرد: مفتخر هستیم که کاروان‌های مختلف دانشجویی را به راهیان نور اعزام کردیم، اولین کاروان‌های اعزامی دختران عزیز دانشجو بودند که از دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی، پیام نور، آزاد، فرهنگیان، علوم پزشکی و سازمان هلال‌احمر به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شدند. 

محمدی گفت: شهدا به مردم سبک دیگری از زندگی را در دورانی که لذت‌های مادی همه دنیا را گرفته بود و سیطره پیدا کرده بود به افراد آموختند و سبک زندگی ایثار و از خودگذشتگی و برای دیگران زیستن را به مردم عزیز آموختند.
 
وی ادامه داد: از همین شهدا، ایثارگران، جانبازان و .... یادگرفتیم که می‌توانیم انسان‌هایی باشیم که مسئله زمان خودمان را بفهمیم، پیدا و حل کنیم و اگر یک روزی مسئله زمان؛ جنگ و جهاد بود امروز جهاد در عرصه‌های دیگری مانند جهاد علمی، فرهنگی و سایز موارد نمود پیدا کرده است.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان عنوان کرد: دانشجویان عزیز می‌توانند در حوزه راهیان‌نور با فرهنگ این شهدا و فرهنگ ایثارگران آشنا شوند و آن‌ها را با جان و دل احساس می‌کنند، با آموختن و با فراگیری فرهنگ جهاد، شهادت و ارتباط با شهدا عزیزان می‌توانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.
 
این مسئول یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانیم یاد و خاطرات شهدا بزرگوارمان را زنده نگه داریم و این فرهنگ را گسترش دهیم؛ برگزاری اردوهای راهیان نور به خصوص در حوزه دانشجویی در دانشگاه‌ها است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: در تاریخ کشور دوره طلایی زیادی داشتیم، بزرگ‌ مردانی ظهور کردند که این دلاوران سبک دیگری از زندگی را به مردم و جوانان آموختند. امروز افتخار داریم در راهیان‌نور به زیارت مقر‌ها و مکان‌هایی می‌رویم که این عزیزان برایمان به یادگار گذاشتند و می‌خواهیم از آن فرهنگ به این شیوه بهره‌مند شویم.
 
وی در ادامه با اشاره به مقام الگویی هویزه تاکید کرد: هویزه نماد مقاومت عاشورایی و ایستادگی شجاعانه شهدای بزرگواری مثل حسین علم‌الهدی که دانشجوی شهید بود و همه یاران باوفایش که در این منطقه حماسه‌های بزرگی را رقم زدند و خودشان به صورت یک الگو درآمدند، الگوهایی در قالب واقعیت و در قواره حقیقت و به مقام معلمی رسیدند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: این الگوها یک نمادی برای جریان دانشجویی است که دانشجویان عزیز یک علاقه خاصی به این مکان دارند و این مکان را متعلق به خودشان می‌دانند. نسل دانشجوی کشور امروز به این مکان‌ها می‌آیند که دل‌هایشان را به این الگوها نزدیک می‌کنند و می‌خواهند از این محورها بهره‌مند شوند.
 
این مسئول تشریح کرد: حسین علم‌الهدی می‌خواست استراتژی جنگ را به نوعی عوض کند و جنگ تجهیزات محوری را به سمت جنگ مردمی پیش ببرد، وی مدل جنگیدن و جهاد را تغییر داد. اینجا اتفاقاتی در تاریخمان افتاده است که نیاز هست که از این اتفاقات نسل جدید و جوانان کشور مطلع شوند، به همین منظور کاروان‌های دانشجویی علاقه خاصی به آمدن به هویزه دارند.  
 
محمدی اظهار کرد: امسال در اعزام های خودمان و در بازدید از مناطق بحث راهیان پیشرفت را هم گنجادیم تا دانشجویان از این محور هم بتوانند استفاده کنند، یکی از اتفاقات خوب دیگر اعزام‌های امسال که در راهیان دانشجویی افتاده است این است که؛ سیاست مجموعه بسیج دانشجویی بر این است که کار توسط خود دانشجویان انجام بشود و بخش اعظم و اصلی فعالیت تمام این کاروان‌ها را خود دانشجویان انجام می‌دهند.
 
وی افزود: این مسائل و حمایت‌های دانشجویان عزیز و پرتلاش باعث افتخار و مباهات است. مجموعه بسیج دانشجویی استان هم به عنوان حامی و پشتیبانی کننده جریان در خدمت عزیزان است همچنین که می‌دانیم راهیان‌نور یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را در جامعه جاری سازیم.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: دانشجویانی که در این عرصه وارد می‌شوند که از این فرهنگ و فضا استفاده‌ کنند و به امید خدا بتوانند در دانشگاه و تمام عرصه‌های زندگی خودشان این فرهنگ را پیاده کنند و از آن بهره بگیرند.
 
این مسئول اظهار کرد: مجموعه بسیج دانشجویی هم با افتخار خدمتگزار اساتید و همه دانشگاهیان است و تقدیر و تشکر می‌کنم از کسانی که محبت کردند و زحمت کشیدند و از این مراحل پشتیبانی کردند، و دلگرم و قدردان این پشتیبانی‌ها هستیم که این مجموعه بزرگ در حال اجرا است.
 
محمدی در پایان بیان کرد: همکاران، خادمان و دانشجویان عزیز و رئسای دانشگاه‌ها بسیار در این امر تاثیرگذار در تلاش بودند و در این مجموعه به صورت شبانه‌روز در حال تلاش بودند، از تک تک این عزیزان کمال تشکر را دارم، از خداوند می‌خواهیم توفیق این را بدهد که بتوانیم همیشه در این عرصه حضور داشته و خدمتگزار عزیزان در این جریان خوب و معنوی باشیم.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان