۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حضور حداکثری پای صندوق رای ضامن مقبولیت و مشروعیت نظام است
کد خبر: ۳۶۷۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۷ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان تاکستان:

حضور حداکثری پای صندوق رای ضامن مقبولیت و مشروعیت نظام است

فرماندار شهرستان تاکستان گفت: تک تک آرا در تعیین سرنوشت کشور موثر بوده و حضور حداکثری پای صندوق رای تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام است.

حضور حداکثری پای صندوق رای ضامن مقبولیت و مشروعیت نظام است
سید جمال‌الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، یکی از مهمترین پیامدهای حضور حداکثری مردم در انتخابات را افزایش اقتدار ملی عنوان کرد و گفت: یکی از مباحث اصلی در مقوله مردم سالاری موضوع مشارکت مردم در اداره جامعه بوده و طبیعتا انتخابات، نماد اصلی نشان‌دهنده مشارکت مردمی است.

وی افزود: در آستانه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند قرار داریم و با توجه به سبقه تاریخی حضور پرشور مردم در انتخابات دوره‌های گذشته، برآوردها حاکی از آن است که در انتخابات پیش رو هم شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

مجلس ریل اصلی حرکت دولت‌ها و مسیر قانونگذاری را تعیین می‌کند

فرماندار شهرستان تاکستان تصریح کرد: از آنجا که مجلس ریل اصلی حرکت انقلاب، دولت‌ها و مسیر قانون‌گذاری را تعیین می‌کند لذا آرای تک تک مردم در انتخاب نمایندگانی که به کرسی مجلس راه خواهند یافت و به مدت چهار سال عهده‌دار این مسئولیت خواهند بود بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس هم دستگاه قانون‌گذاری و هم به نوعی نظارتی در بحث تعیین بودجه‌ کشور است به همین دلیل شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری خیلی مهم است.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه همگان به اهمیت کار نمایندگان مجلس واقف هستند و پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده مشارکت مطلوب از حضور مردم پای صندوق‌های رای دارد.

حضور حداکثری پای صندوق رای تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام است

وی اظهار کرد: طبیعی است که تک تک آرا در تعیین سرنوشت کشور موثر است و حضور هر فرد پای صندوق رای تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام و اهمیت جایگاه مجلس در قانونگذاری برای اداره امور کشور دارد.

این مسئول در ادامه به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور و انتخاب نمایندگان اصلح مجلسی پویا و کارآمد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات تاییدی بر ساختار نظام حاکم و پشتیبانی و حمایت از انقلاب و نظام و مسیری دارد که در طول ۴۵ سال گذشته سپری شده است.

خواص و نخبگان اهمیت تک تک آرا را به ویژه برای رای اولی‌ها و جوانان تبیین کنند

فرماندار شهرستان تاکستان به تلاش رسانه‌های بیگانه برای دلسردی مردم جهت شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: رسانه‌های معاند همواره با سیاه‌نمایی و برجسته سازی مشکلات تلاش می‌کنند تا مردم را دلسرد و مایوس کرده و با القای این موضوع که آرای آنان در تعیین سرنوشت کشور موثر نیست میزان مشارکت مردمی را کاهش دهند.

وی به تاثیرگذاری نخبگان و خواص در آگاه‌سازی و جهاد تبیین تاکید کرده و عنوان داشت: این افراد تاثیرات زیادی را در افزایش مشارکت مردمی دارند زیرا جامعه هدف بسیاری به نوع عملکرد، سخنان و نگرش این افراد نگاه می‌کنند و با ترغیب آنان و تبیین درست تمام ابعاد انتخابات، مردم برای شرکت در این رویداد بزرگ سیاسی دلگرم و برای حضور پای صندوق آرا مصمم می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه جامعه نخبگانی ما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات در این مسیر گام برداشتند، گفت: نخبگان و خواص به دلیل نفوذی که در حوزه‌های تخصصی خود دارند هر اندازه که بتوانند در این حوزه بیشتر ورود پیدا کرده و اهمیت تک تک آرا را به ویژه برای رای اولی‌ها و جوانان تبیین کنند طبیعتا در میزان مشارکت هم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان