۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین افزایش رخدادهای خیابانی با محوریت مشارکت مردمی
کد خبر: ۳۶۷۳۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۵ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد:

افزایش رخدادهای خیابانی با محوریت مشارکت مردمی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: افزایش رخدادهای خیابانی با محوریت مشارکت مردمی در اولویت کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفته است که در همین راستا جشن بزرگ نیمه شعبان روز یکشنبه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ شب در خیابان شهدای قزوین برگزار خواهد شد.

افزایش رخدادهای خیابانی با محوریت مشارکت مردمی
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، قاسم اللهیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «جشن بزرگ خیابانی نیمه شعبان» که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جشن بزرگ نیمه شعبان در راستای فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین و سیاست‌های در خصوص فعالیت‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در راستای نشاط اجتماعی است اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: سیاست ما در این خصوص افزایش رخدادهای خیابانی است که در آن نقش مشارکت مردمی پررنگ باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: جلساتی که در آمفی‌‎تئاترها و سالن‌های همایش برگزار می‌شود به مراتب محدودتر از مراسمات خیابانی خواهد بود و همه مردم را درگیر نخواهد کرد، اما در مراسمات و جشن‌های خیابانی مشارکت عامه مردم حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش رخدادهای خیابانی با محوریت مشارکت مردمی در اولویت کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گرفته است که در همین راستا جشن بزرگ نیمه شعبان روز یکشنبه از ساعت 14 الی 20 شب در خیابان شهدای قزوین برگزار خواهد شد.

اللهیاری تاکید کرد: در برگزاری این جشن تعامل خوبی از سوی مجموعه استانداری با شهرداری قزوین و دیگر نهادهای فرهنگی و مردمی صورت گرفته است و چندین جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان نهادهای مردمی، هیات‌‎های مذهبی، هیات‌های ورزشی و هنرمندان و ... برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فراخوانی را از دو ماه گذشته برای جلب مشارکت مجموعه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی و شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات به صورت عمومی اعلام شد تا هر مجموعه‌‍ای که تمایل دارد بتواند پای کار آمده و انتخاب‌ها به صورت گزینشی نباشد.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: در این جلسات طرح‌ها و مدل‌های خوبی از سوی نهادهای مردمی برای برگزاری هرچه بهتر این جشن بزرگ خیابانی و پاسداشت نیمه شعبان ارائه شد که در نتیجه با طرح‌های شاخص موافقت شد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده برای این جشن مردمی یادآور شد: در طول مسیر علاوه‌بر ایستگاه‌های صلواتی که از سوی هیات‌های مذهبی اداره می‌شود، مولودی‌خوانی، غرفه‌های مشاوره خانوادگی و حقوقی، حرکات نمایشی ورزشی، غرفه‌های تبیینی و آموزشی، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، سرود و نمایش خیابانی و ... تدارک دیده شده است.

اللهیاری افزود: علاوه‌بر شهر قزوین در نواحی منفصل شهری از جمله چوبیندر، ناصرآباد، مشعل‌دار، نجم‌آباد و دیگر نواحی این جشن بزرگ خیابانی را با حضور مجموعه‌های مردمی برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به مساعدت 15 میلیاردی برای برپایی این جشن بزرگ، خاطرنشان کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری علاوه‌بر نقش تسهیلگری به دنبال این هستیم که مدیریت اینگونه رخدادها را به مجموعه مردمی بسپاریم.

وی با اشاره به اقدامات اخیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: خانه فرهنگ چوبیندر به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین مجموعه تئاتر شهر نیز تا یک هفته دیگر افتتاح خواهد شد، فرهنگسرای بازی و سرگرمی مینودر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اللهیاری در پایان گفت: در بودجه سال جدید قریب به 15 میلیارد تومان برای کمک‌های عمرانی به مساجد در نظر گرفته شده است، همچنین بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را برای فعالیت‌های برنامه‌ای و مراسمات مردمی به 120 میلیارد افزایش دادیم تا در راستای نشاط اجتماعی قدم شایانی برداشته شود.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان