۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه ۳ کشوری
کد خبر: ۳۶۷۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۵ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین برگزار شد؛

مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه ۳ کشوری

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه سه کشوری در سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه ۳ کشوری
حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی روستایی و عشایری منطقه سه کشوری در سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در دو بخش بانوان و آقایان اظهارکرد: این دوره از مسابقات در ۹ رشته حفظ پنج، ۳۰ جز، و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، تحقیق، تقلیدی و اذان ویژه روستائیان و عشایر استان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق و تقلیدی مشترک بین برادران و خواهران و رشته اذان مختص برادران است.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: مرحله منطقه‌ای با حضور برگزیدگان مسابقات قرآنی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین و اردبیل و به میزبانی استان قزوین در حال برگزاری است، نفرات اول و دوم برگزیده از هر رشته در مسابقات منطقه‌ای به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
 
مصائبی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات در ایام الله دهه فجر، بیان کرد: یک هزار و 280 نفر در منطقه برای این مسابقات ثبت‌نام کردند که از این تعداد 845 نفر در مسالبقات شرکت کرده و تعداد 45 نفر ممتازین مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند که در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت خواهند پرداخت.


 
وی بیان کرد: براساس ابلاغ کمیته روستایی و عشایری شرکت‌کنندگان تنها از روستاها در این مسابقات حضور دارند که هویت روستایی آنها دال بر اسکان در روستا توسط دهیاری‌ها احراز شده است.
 
مصائبی یادآور شد: خانه‌ها و مراکز قرآنی در روستاها ظرفیت‌های خوبی برای پرورش و شناسایی استعدادهای قرآنی در روستاهاست که شرکت‌کنندگان این مسابقات عمدتا در این مراکز آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه از روستاهای استان قزوین تعداد ۳۲۰ نفر در این رویداد قرآنی ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌های تخصصی که در مراکز و خانه‌های قرآنی در مناطق روستایی ارائه می‌شود، موضوع آموزش مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

مصائبی در پایان گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در تربیت حافظان قرآنی چندین سالی است رویکردمان به سمت تربیت حافظان قرآنی است که در این زمینه در کانال‌ها و شبکه‌‌های مجازی مستمرا آموزش‌های لازم را برای ثبت‌نام کنندگان در این زمینه پیگری خواهیم کرد.
 
گفتنی است؛ سال گذشته استان قزوین در رشته‌های مختلف و تیمی توانست رتبه دوم کشور را در مسابقات قرآن ویژه روستائیان و عشایر به خود اختصاص دهد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان